ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

آمازون همزمان با افزایش اعتراضات کاربران ارتباطات داخلی را محدود کرد

کمپانی آمازون همزمان با شیوع ویروس کرونا تحت فشار زیادی قرار گرفت. اتهامی که به این غول فروشگاه‌های اینترنتی وارد شده، در رابطه با نحوه مدیریت سلامت کارمندان انبارها در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ است. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

کمپانی آمازون همزمان با شیوع ویروس کرونا تحت فشار زیادی قرار گرفت. اتهامی که به این غول فروشگاه‌های اینترنتی وارد شده، در رابطه با نحوه مدیریت سلامت کارمندان انبارها در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ است. این کمپانی برای محدود کردن اعتراضات کارمندان خود، راه‌های ارتباط داخلی میان آن‌ها را محدود کرده تا نتوانند به سادگی راه‌پیمایی‌ها و اعتراضات را هماهنگ کنند.

در ابتدا یکی از کارمندان این کمپانی به دلیل هماهنگ کردن یک راهپیمایی اعتراضی علیه آمازون از کار اخراج شد، در حالی که این کمپانی علت اخراج او را نقض پروتکل‌های ایمنی عنوان کرده بود. با این حال در هفته جاری تعداد زیادی از کارمندان این کمپانی بزرگ در خیابان‌ها اعتراض خود را نسبت به شرایط کاریشان اعلام کردند و سود سرشاری که آمازون به دست آورده را حاصل در خطر افتادن جان خود می‌دانند.

گزارش‌های منتشر شده از آمازون، همگی به اعمال محدودیت در ارتباطات داخلی میان کارمندان غول فروشگاه‌های اینترنتی اشاره می‌کنند. این کمپانی چندین لیست سرور دارد که به کمک آن‌ها کارمندان می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند. از آن‌جایی که اخیرا از این لیست سرورها برای هماهنگ کردن اعتراضات علیه آمازون استفاده می‌شد، این کمپانی تصمیم گرفته تا تمامی محتوا را پیش از پست آن‌ها بررسی کند.

آمازون

متخصصین IT آمازون در ابتدای این هفته به مدیر ۵۰۰ لیست سرور دستور دارند تا تمام محتوای پست شده در این پلتفرم را حتما مشاهده و در صورت مغایر بودن با سیاست‌های کمپانی، حذف کنند. ادمین‌های این لیست سرورها همگی باید در رتبه‌بندی موقعیت‌های شغلی آمازون از «سطح ۶» بالاتر باشند تا بتوانند مسئولیت مدیریت لیست سرورها را بر عهده بگیرند.

یکی از سخنگویان این کمپانی اعلام کرده که چنین قوانینی در کمپانی آمازون جدید نیست و پیش از این نیز برای برخی از سرورهای داخلی ایمیل این کمپانی در نظر گرفته شده بود. اکنون اما این کمپانی تصمیم گرفته تا سرورهایی که در لیست استثنا قرار داشتند را نیز دوباره شامل این محدودیت‌ها کند. البته کارمندان این کمپانی همگی معتقدند که آمازون این کار را برای محدودسازی ارتباطات داخلی کارمندان با یکدیگر انجام داده است. یکی از این کارمندان می‌گوید:

«بسیار واضح و شفاف است که این کار برای قطع ارتباطات کارمندان با یکدیگر صورت گرفته است. اگر ما بخواهیم اطلاعاتی در رابطه با اخراج یکی از همکاران یا برگزاری یک راهپیمایی را در لیست سرورها منتشر کنیم، باید یکی از ادمین‌ها را قانع کنیم که آن را تایید کند و این خود می‌تواند موقعیت شغلی آن‌ها را هم به خطر بیندازد.»

با این حال چندان تفاوت ندارد که آمازون این کار را برای محدودسازی ارتباطات کارمندان انجام داده یا نه و در هر صورت نمی‌توان کارمندان این کمپانی را برای باور به این قضیه سرزنش کرد. این کمپانی هنوز در این رابطه یا مشکلاتی که در دوران کرونا دارد، صحبتی نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی