ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید ردیاب خودرو و نکاتی در رابطه با انتخاب یک ردیاب مناسب

در کشور ما خودرو حکم یک کالای سرمایه ای را داشته و عمدتا پس از خانه دومین دارایی ارزشمند عموم مردم محسوب می شود. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و روند افسار گسیخته رشد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

در کشور ما خودرو حکم یک کالای سرمایه ای را داشته و عمدتا پس از خانه دومین دارایی ارزشمند عموم مردم محسوب می شود. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و روند افسار گسیخته رشد قیمت ها، این مساله بیش از پیش نمود پیدا کرده و تشدید نگاه سرمایه ای به خودرو، افزایش احتمال سرقت خودروها را در پی داشته است.

برای مقابله با اتفاق ناخوشایند سرقت خودرو راهکارهای متعددی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم های ردیاب است. از آنجایی که سیستم های ردیاب دارای مشخصات و قابلیت هایی متفاوت هستند، انتخاب گزینه ای مناسب نیازمند توجه به چند نکته است. در نوشتار حاضر قصد داریم نگاهی گذرا به مهمترین نکات در باب خرید ردیاب خودرو داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی نمایید.

car tracker (5)

به طور کلی یک سیستم ردیاب مناسب را باید از لحاظ سه فاکتور قدرت و کیفیت سخت افزار به کار برده شده، قابلیت های نرم افزاری و رعایت حریم خصوصی مالک خودرو بررسی کرد.

در رابطه با سخت افزار نکته مهم توجه به دارا بودن باتری جداگانه و ظرفیت آن است. این فاکتور از آن جهت اهمیت دارد که در صورت جدا شدن سر باتری، دستگاه بتواند به صورت مستقل روشن بماند. پیشنهاد می شود ردیابی را انتخاب کنید که دارای باتری با حداقل ظرفیت 450 میلی آمپر باشد.

قابلیت نصب سیمکارت، میزان حافظه داخلی و امکان افزودن کارت حافظه دیگر فاکتورهای مهمی هستند که در رابطه با سخت افزار باید مد نظر قرار گیرند. به دلیل اینکه اطلاعاتی از قبیل مسیرهای طی شده، عبور از سقف سرعت مجاز، ورود یا خروج از محدوده جغرافیایی معین و مکان دقیق در حافظه داخلی ردیاب ها ذخیره می شوند، هر چه ظرفیت آن بیشتر باشد، طبیعتا امکان ذخیره سازی داده های بیشتر میسر خواهد بود.

car tracker (2)
برخی از ردیاب ها به صورت آهنربایی هستند، به همین خاطر می توان آنها را در نقاط دلخواه نصب کرد. اماردیابت های تخصصی خودرو به وسیله دسته سیم به خودرو متصل می شوند و باتری آن ها معمولا توسط سیستم اصلی خودرو شارژ می شود.

پس از حصول اطمینان نسبت به مشخصات سخت افزاری، نوبت به بررسی نرم افزار ردیاب می رسد. به منظور ارزیابی اعتبار نرم افزار مربوطه می توانید در گوگل پلی و اپ استور به دنبال آن بگردید. نبود اپلیکیشن مربوطه در این مارکت ها به معنای آنست که سازنده نتوانسته به لحاظ فنی و امنیتی مجوزهای لازم را کسب کند. در صورت وجود اپلیکیشن در این مارکت ها می توانید قابلیت های آن را بیشتر و بهتر شناخته و از تجارب و نظرات دیگر کاربران بهره مند شوید.

نمونه ای از یک ردیاب تخصصی خودرو

نرخ بروزرسانی و دقت مکان یابی نیز اهمیت زیادی دارد. روشن است هر چه نرخ بروزرسانی و خطای مکانی رقم کمتری باشد، فاصله بین موقعیت واقعی خودرو و مکان نمایش داده شده در نرم افزار دقیق تر خواهد بود. برای نمونه در برخی ردیاب ها زمان بروزرسانی برابر با 30 ثانیه است که در این حالت مکان واقعی خودرو ممکن است با آنچه که در نرم افزار نشان داده می شود، تا چند کیلومتر فاصله داشته باشد. پیشنهاد می شود به منظور کاهش میزان خطای مکانی، ردیابی را انتخاب کنید که نرخ بروزرسانی و خطای آن کمتر از 5 ثانیه و 5 متر باشد.

اگر موارد فوق مورد تایید بودند، می توانید نسبت به تست سرعت سرورهای شرکت ارایه کننده ردیاب اقدام کنید. برای این کار از فروشنده یا نمایندگی شرکت بخواهید ردیابی چند خودرو (حدود 30 دستگاه) را به صورت آزمایشی انجام دهد تا سرعت سرورها را ارزیابی نمایید.

car tracker (1)

چنانچه استفاده از نرم افزار سیستم ردیاب نیاز به ثبت نام دارد، به این نکته توجه داشته باشید که چه اطلاعاتی از شما خواسته می شود. به طور کلی ردیابی مناسب تر است که حداقلِ اطلاعات شخصی را از شما بخواهد.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با توجه به طرح رجیستری، در صورت انتخاب ردیابی با قابلیت نصب سیمکارت حتما نسبت به امکان رجیستر و ثبت دستگاه در شبکه اطمینان حاصل نمایید.به خصوص در ماه های اخیر در مورد امکان ریجستری ردیاب در سامانه همتا مشکلاتی ایجاد شده است که می تواند در نهایت گریبان مصرف کننده را به شکل عدم کارایی دستگاه بگیرد.

همچنین به لیست امکانات و قابلیت های ردیاب دقت کنید تا گزینه ای که خریداری می کنید، با نیازهای شما مطابقت بیشتری داشته باشد.

برخی از ردیاب های عموما چینی امکانات جذابی مانند قابلیت شنود و ضبط صدا، دکمه درخواست کمک اضطراری (SOS)، هشدار باز شدن درها و استارت خوردن موتور، قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور و قفل درها را ارائه می دهند اما اکثر این ردیاب ها دارای مشکلاتی هستند و می توانند زمینه را برای تسهیل سرقت خودرو یا کشف ردیاب توسط سارقین فراهم آورند. از این رو بهتر است با صرف نظر از برخی امکانات این چنینی، ردیابی مطمئن را انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهدی عزیزی
    مهدی عزیزی | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

    ردیاب مهدیسا هم ریاب خوبیه

  • mahsa.azani7@yahoo.com
    mahsa.azani7@yahoo.com | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

    ممنون از مطلب خوبتون
    من میخواستم ردیاب خودرو بخرم
    و این مطلب شما واقعا کمکم کرد
    پارکینگ نداریم و واقعا از بابت سرقت نگرانم

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    الان تعدادی استارت‌آپ و شرکت هم توی ایران در حال ساخت ردیاب‌های خودرو هستن مثل کارینگ.

مطالب پیشنهادی