ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کریم
تکنولوژی

کرونا منجر به اخراج ۳۱ درصد از نیروی کار تاکسی آنلاین کریم شد

کریم یکی از سرویس‌های درخواست تاکسی آنلاین است که در دبی و با هدف رقابت با اوبر در خاورمیانه تاسیس شد. این کمپانی اکنون اعلام کرده به دلیل تاثیرات منفی ویروس کرونا، ۳۱ درصد از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

کریم یکی از سرویس‌های درخواست تاکسی آنلاین است که در دبی و با هدف رقابت با اوبر در خاورمیانه تاسیس شد. این کمپانی اکنون اعلام کرده به دلیل تاثیرات منفی ویروس کرونا، ۳۱ درصد از نیروی کار خود را اخراج و برنامه‌های پیشین خود مبنی بر ارائه حمل و نقل عمومی را نیز معلق می‌کند.

تصمیم کریم (Careem) به منظور کاهش نیروی کار خود، گریبان ۵۳۰ کارمند این کمپانی را می‌گیرد. البته به منظور تسهیل این فرآیند و کاهش فشار روی این افراد، این کمپانی اعلام کرده آن‌ها حداقل ۳ ماه حقوق بیکاری و معادل یک ماه سهام دریافت خواهند کرد. همچنین برای افرادی مشخصی، تا یک سال ویزای کار آن‌ها تمدید و بیمه خدمات درمانی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل این کمپانی به نام مدثر شیخه (Mudassir Sheikha) در رابطه با تعدیل نیرو می‌گوید:

«ما این تصمیم را تا حد ممکن عقب انداختیم تا از تمامی منابع خود برای حفاظت از کریم استفاده کنیم.»

کریم

کریم سال ۲۰۱۲ در دبی تاسیس شد و طی سالیان گذشته سرویس‌های متنوعی را برای کاربران خود در خاورمیانه ارائه داده است. این کمپانی اکنون سرویس‌های تراکنش‌های مالی، دلیوری غذا و بسته و سرویس حمل و نقل عمومی را برای کاربران در نظر گرفته است. کریم در نهایت سال گذشته با رقم ۳.۱ میلیارد دلار توسط اوبر خریداری شد.

با این حال پاندمی ویروس کرونا این کمپانی را هم به چالش انداخت و بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های آن را تعطیل کرد. البته کریم می‌گوید چنین تعدیل‌هایی را به منظور ارائه سوپر اپ خود انجام داده تا تمامی خدمات را به صورت یک پکیج در اختیار کاربران قرار دهد. کاهش نیروی کار، ارائه برخی از سرویس‌های این کمپانی مثل کریم باس (Careem BUS) که نوعی از حمل و نقل عمومی است را نیز به تعویق می‌اندازد. این سرویس تاکسی آنلاین البته می‌گوید در ادامه کریم باس را به سوپر اپ خود اضافه می‌کند.

با این حال به نظر می‌رسد اوبر نیز روی این شرکت حساب ویژه‌ای باز کرده و در نظر دارد سرویس دلیوری غذای خود «Uber Eats» را بر عهده سوپر اپ کریم بگذارد و طی هفته‌های آتی، برنامه مستقل خود در این بازارها را تعطیل کند. در نهایت باید دید آیا تاثیرات مخرب پاندمی ویروس کرونا به سرویس‌های درخواست تاکسی آنلاین در کشورهای دیگر نیز راه پیدا می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    فک کنم اسنپ از این تقلید کرده رنگش هم که رنگ اسنپه ?

مطالب پیشنهادی