ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین سلفی گلکسی S20 اولترا در جایگاه دوم DxOMark قرار گرفت

دوربین سلفی گلکسی S20 اولترا سامسونگ در آزمایش‌های DxOMark امتیاز ۱۰۰ را کسب کرد و با تنها سه امتیاز اختلاف پس از هواوی P40 پرو در جایگاه دوم قرار گرفت. امتیازی که نشان می‌دهد دوربین ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

دوربین سلفی گلکسی S20 اولترا سامسونگ در آزمایش‌های DxOMark امتیاز ۱۰۰ را کسب کرد و با تنها سه امتیاز اختلاف پس از هواوی P40 پرو در جایگاه دوم قرار گرفت. امتیازی که نشان می‌دهد دوربین سلفی پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به دوربین اصلی عملکرد بهتری داشته است.

دوربین سلفی گلکسی S20 اولترا با کسب ۱۰۰ امتیاز و قرارگیری در رتبه دوم جدول DxOMark، شانه به شانه هواوی نوا 6 5G قرار گرفت و با تنها یک امتیاز بیشتر، گلکسی نوت ۱۰ پلاس را پشت سر گذاشت. به گفته کارشناسان سایت یاد شده، دوربین سلفی S20 اولترا عملکرد باثباتی داشته و گزینه‌ای مطمئن برای علاقه مندان به سلفی گرفتن است.

دوربین سلفی گلکسی S20 اولترا در بخش عکسبرداری امتیاز ۸۷ را برای نوردهی و کنتراست گرفت. دقت نوردهی تصاویر در نور کم و زیاد بالاست. البته با وجودی که رنگ‌ها و رنگ پوست به خاطر توازن سفیدی دقیق، زیبا به نظر می‌رسند ولی دوربین سلفی پرچمدار سامسونگ نمی‌تواند این دقت را در تمام شرایط حفظ کند.

عملکرد فوکوس مناسب است و مورد غیرعادی در آن مشاهده نشد. سطوح آکوتانس بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس هستند ولی عمق میدان به دلیل ابعاد بزرگتر سنسور به خوبی پرچمدار اپل نیست. جزئیات بافت‌ها مناسب و همانند دیگر گوشی‌های پرچمدار است، ولی در محیط‌های کم نور عملکرد خوبی نشان نمی‌دهد. آرتیفکت‌ها به خوبی کنترل می‌شوند ولی در لبه سوژه‌ها نویز، اختلال و به هم خوردن رنگ‌ها، تغییر شکل و ظاهر شدن نویز روی چهره دیده می‌شوند.

عملکرد فلش گلکسی S20 اولترا به خوبی دیگر گوشی‌های برتر نیست و عدم توازن سفیدی و نویزهای محسوس روی چهره از نقاط ضعف آن هستند. افکت بوکه عالی عمل کرده و به غیر از بعضی قسمت‌ها، سوژه را به درستی از پس زمینه جدا می‌کند.

دوربین سلفی پرچمدار سامسونگ فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را با نوردهی دقیق انجام می‌دهد و خروجی آن درست مثل تصاویر جزئیات بالا، رنگ‌های زنده و میدان عمق وسیعی دارد. از نقاط ضعف آن نیز می‌توان به مشکلات فوکوس خودکار، نویزهای محسوس، مشکل توازن سفیدی در فضای باز و دیگر پارامترهایی مثل اختلال تدریج رنگ‌ها، شکستگی، Hue Shift و آرتیفکت در بافت‌ها اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی