ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن شاد
راهنمای خرید

راهنمای خرید گوشی‌ ارزان برای اجرای اپلیکیشن شاد

با آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش با اپلیکیشن شاد تلاش کرد ارتباط بین دانش آموزان و معلمان را زنده نگه دارد. «شاد» علاوه بر اپلیکیشن گوشی های موبایل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

با آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش با اپلیکیشن شاد تلاش کرد ارتباط بین دانش آموزان و معلمان را زنده نگه دارد. «شاد» علاوه بر اپلیکیشن گوشی های موبایل امکان دسترسی از طریق مرورگر را در هم اختیار کاربران قرار داد اما عدم دسترسی بسیاری از دانش آموزان به کامپیوتر یا گوشی های هوشمند موجب شد برخی از آنها با مشکل مواجه شوند. از سوی دیگر در هفته های اخیر، قیمت گوشی های موبایل با افزایش قابل توجهی روبرو شد و مشکلات خرید گوشی جدید را دو چندان کرد. با این حال برای استفاده از اپلیکیشن «شاد» نیاز به خرید گوشی های چند میلیون تومانی نیست و مدل های ارزان قیمت تر هم کم و بیش کار معلمان و دانش آموزان را راه می اندازد. در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی های تا 2.5 میلیون تومان با امکان اجرای اپلیکیشن شاد را معرفی کنیم.

قیمت گوشی های پیشنهادی مربوط به زمان انتشار مطلب است و احتمالاً با گذر زمان تغییر می کند. همچنین باید اشاره کنیم که در مشخصات گوشی به موارد کم اهمیت تر از جمله ابعاد و مشخصات دوربین ها اشاره ای نکرده ایم.

جی ال ایکس M2؛ قیمت 1،100،000 تومان

اپلیکیشن شاد

نمایشگر: 4.95 اینچی با رزولوشن 480 در 960 پیکسل

چیپست: مدیاتک MTK6739 - با 4 هسته پردازشی 1.3 گیگاهرتز

رم: یک گیگابایت

حافظه داخلی: 16 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه

باتری: 2000 میلی آمپر ساعت

وزن: 140 گرم

مزایا: حسگر اثر انگشت

گوشی اقتصادی جی ال ایکس شاید ظاهر چندان مدرنی نداشته باشد اما با توجه به قیمت، قدرت کافی برای اجرای اپلیکیشن شاد را دارد. یکی از مهمترین قابلیت های این گوشی حسگر اثر انگشت است که در این رده قیمت معمولاً به چشم نمی خورد. از معایب گوشی باید به نمایشگر نه چندان بزرگ اشاره کرد.

جی ال ایکس M1؛ قیمت 1،500،000 تومان

اپلیکیشن شاد

نمایشگر: 5.45 اینچی با رزولوشن 720 در 1440 پیکسل

چیپست: مدیاتک MTK6739 - با 4 هسته پردازشی 1.3 گیگاهرتز

رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه

باتری: 2700 میلی آمپر ساعت

وزن: 152 گرم

مزایا: حسگر اثر انگشت، ظرفیت رم بالا، حافظه داخلی حجیم نسبت به قیمت

M1 دیگر گوشی جی ال ایکس است که به عنوان گزینه ای به صرفه پیشنهاد می شود. مهمترین مزایای این گوشی رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، نمایشگر نه چندان کوچک با رزولوشن قابل قبول و حسگر اثر انگشت هستند.

نوکیا 2.2 مدل با حافظه داخلی 16 گیگابایت؛ قیمت 2،000،000 تومان با گارانتی

اپلیکیشن شاد

نمایشگر: 5.71 اینچی با رزولوشن 720 در 1520 پیکسل

چیپست: مدیاتک هلیو A22 - با 4 هسته پردازشی 2.0 گیگاهرتز

رم: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه

باتری: 3000 میلی آمپر ساعت

وزن: 153 گرم

سایر قابلیت ها: پشتیبانی از 4G، اندروید وان، چیپست مناسب

نوکیا 2.2 در مدل های با رم و حافظه داخلی 2/16 و 3/32 گیگابایتی روانه بازار شده اما مدل اول به صرفه تر است. این گوشی فاقد حسگر اثر انگشت است اما در عوض ظاهر مدرنی دارد و از چیپست قوی و نمایشگر با کیفیت بهره می برد. نوکیا 2.2 همچنین با اندروید 9.0 وان روانه بازار می شود و تا 3 سال دریافت به روز رسانی های امنیتی آن تضمین می شود. از مزایای دیگر باید به پشتیبانی از شبکه های 4G اشاره کرد.

آنر 8S مدل با حافظه داخلی 32 گیگابایت؛ قیمت 2،300،000 تومان

اپلیکیشن شاد

نمایشگر:5.71 اینچی با رزولوشن 720 در 1520 پیکسل

چیپست: مدیاتک هلیو A22 اسنپدارگون - با 4 هسته پردازشی 2 گیگاهرتز

رم: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه

باتری:3020 میلی آمپر ساعت

وزن:146 گرم

مزایا:پشتیبانی از 4G، چیپست مناسب

آنر 8S کم و بیش شبیه به نوکیا 2.2 است اما دوربین اصلی بهتر و وزن کمتری دارد. این گوشی هم از چیپست مشابه بهره می برد که قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره را دارد.

سامسونگ گلکسی A01؛ قیمت 2،500،000 تومان

اپلیکیشن شاد

نمایشگر: 5.7 اینچی با رزولوشن 720 در 1520 پیکسل

چیپست: اسنپدارگون 439 - با 8 هسته 1.95 گیگاهرتز و 4 هسته 1.45 گیگاهرتز

رم: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه

باتری: 3000 میلی آمپر ساعت

وزن: 149 گرم

مزایا: پشتیبانی از 4G، چیپست مناسب

گلکسی A01 هم فاقد حسگر اثر انگشت است ولی به دوربین اصلی دو گانه (حسگر اصلی به همراه عمق سنج) مجهز شده و در مقایسه با دیگر مدل ها چیپست قدرتمندی دارد. این گوشی تنها چند ماه است که روانه بازار شده و با اندروید 10 به دست کاربران می رسد.

دردسرهای گوشی دست دوم

گزینه دیگر خرید گوشی های دست دوم است که معمولاً دردسرهای خاص خود را دارد. در خرید این گوشی ها باید به مواردی از جمله تعمیر شدن دستگاه، تقلبی بودن گوشی یا قطعات تعویض شده احتمالی و کارایی مناسب باتری توجه داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که ممکن است بعضی از گوشی های دست دوم با پک ناقص فروخته شوند و فاقد برخی لوازم از جمله شارژر، هدفون و ... باشند.

اما یکی از موضوعاتی که در خرید گوشی دست دوم نباید فراموش کنید مربوط به نسخه سیستم عامل و به روز رسانی های امنیتی است. بسیاری از گوشی های قدیمی دیگر امکان دریافت آپدیت های نرم افزاری و وصله های امنیتی جدید را ندارند و ممکن است در معرض آسیب پذیری های متعدد باشند. همچنین بهتر است در زمان خرید، فرایند انتقال مالکیت از طریق سامانه همتا را در حضور فروشنده انجام دهید و علاوه بر این از تطابق شماره IMEI گوشی با جعبه اطمینان پیدا کنید.

اما مهمترین موضوع در مورد گوشی های کار کرده این است که گاه یک گوشی قدیمی، کارایی مشابه یک گوشی جدید با قیمت یکسان دارد و به همین دلیل باید مطمئن شوید که مدل دست دومی که انتخاب کرده اید به نسبت مشخصات، ارزش خرید بالایی داشته باشد.

همچنین توجه داشته باشید که اپلیکیشن شاد برای اجرا نیاز به اندروید 4 به بالا دارد اما نسخه وب از طریق مرورگر در دسترس است.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • i۲sight
    i۲sight | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دلتون خوش ب چی؟ من تعمیرکار موبایلم / کلی مشتری میان برای گوشی زیر پونصد تومن که این برنامه مسخره همیشه در کما رو اجرا کنه ! شما راهنمایی کن چی بهشون معرفی کنم؟؟؟ شرم بر طراحان این طرح غیرکارشناسی و نسنجیده که مارو شرمنده نگاه پدر و مادرهای زیادی کرد :(
    (پاک نکن مهندس هیچ مشکلی نداره این کامنت :|)

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    باید در مورد پشتیبانی این گوشی ها از سامانه‌های دانشگاه‌ها و اپلیکیشن‌های ادوبی کانکت و ... هم بررسی می‌کردین

  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ارزون ترین گوشی لیست ۱ میلیون تومن پولشه. وام دولت هم ۱ میلیون تومن بود، ولی گوشت گرون شده، حبوبات گرون شده، مترو، اتوبوس، تاکسی گرون شده، قبض آب و برق و گاز گرون شده، درآمد اکثرشغل ها هم کاهش شدید داشته...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی