ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژ گجت‌های کوچک با NFC امکان پذیر می‌شود

انجمن NFC از قابلیتی خبر داده است که به کمک آن می‌توان گجت‌های کوچک مثل ایرباد و ساعت هوشمند را به کمک تراشه NFC شارژ کرد. البته این روش به هیچ عنوان به روش‌های شارژ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۸

انجمن NFC از قابلیتی خبر داده است که به کمک آن می‌توان گجت‌های کوچک مثل ایرباد و ساعت هوشمند را به کمک تراشه NFC شارژ کرد.

البته این روش به هیچ عنوان به روش‌های شارژ سریع چند ده واتی شباهت نداشته و به کمک آن می‌توان برق حداکثر ۱ واتی را به دیوایس مدنظر منتقل کرد که بسیار کمتر از شارژ معکوس گوشی‌های پرچمدار است. بنابراین این روش بیشتر برای تامین برق گجت‌های IoT و دیگر محصولات کوچک مناسب خواهد بود تا شارژ گوشی‌های دیگر.

انجمن NFC نیز با اشاره به همین مساله می‌گوید شارژ وایرلس بوسیله NFC (یا WLC) به یکی از آنتن‌های موبایلی که از NFC پشتیبانی می‌کند، توانایی مدیریت تماس‌ها و شارژ کردن را می‌دهد. به گفته انجمن یاد شده با این روش می‌توان گجت‌های کم مصرف IoT مثل ساعت و مچ بند هوشمند، ایرباد، قلم استایلوس و دیگر محصولات کوچک را به آسانی شارژ کرد.

شارژ گجت های کوچک با تراشه NFC امکان پذیر می شود

انجمن NFC اشاره می‌کند که تولیدکنندگان می‌توانند در صورت مجهز کردن محصول خود به تراشه NFC، از قرار دادن قطعه اضافه برای فراهم کردن شارژ معکوس خودداری کنند که به کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد. برای مثال اگر هدفون بلوتوث از NFC پشتیبانی کند می‌توان به کمک آنتن NFC برق و داده‌های مربوط به اتصال را انتقال داد.

امکان شارژ محصولات از این روش می‌تواند طراحی گوشی‌ها و گجت‌های کوچک را متحول کند و تولیدکنندگان موبایل می‌توانند از گذاشتن قطعه مخصوص برای شارژ بیسیم در گوشی صرف نظر کنند. علاوه بر این در محصولاتی مثل ایرباد و ساعت هوشمند که فضا اهمیت بسیار زیادی دارد، می‌توان با حذف قطعات مربوط به شارژ وایرلس امکان استفاده از باتری حجیم تر و قطعات دیگر را فراهم کرد.

انجمن NFC در مورد سخت افزار مورد نیاز برای استفاده از قابلیت شارژ بیسیم صحبتی نکرده است ولی به احتمال فراوان با تراشه‌های فعلی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین نمی‌توان به عرضه گوشی با قابلیت شارژ بیسیم از طریق NFC در آینده نزدیک امیدوار بود.

NFC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam.n
    Meysam.n | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بی صبرانه منتظرم...

مطالب پیشنهادی