ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از «هلیو G85» رونمایی کرد؛ چیپست گیمینگ برای گوشی‌های ارزانقیمت

چیپست جدید مدیاتک با پردازشگر گرافیکی قدرتمند امکان اجرای بازی‌های سطح بالا در گوشی‌های ارزان‌قیمت را فراهم می سازد. شیائومی هفته گذشته از «ردمی نوت ۹» رونمایی کرد که قلب پردازشی آن چیپست جدیدی به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

چیپست جدید مدیاتک با پردازشگر گرافیکی قدرتمند امکان اجرای بازی‌های سطح بالا در گوشی‌های ارزان‌قیمت را فراهم می سازد.

شیائومی هفته گذشته از «ردمی نوت ۹» رونمایی کرد که قلب پردازشی آن چیپست جدیدی به نام «هلیو جی۸۵» بود. در آن زمان اطلاعات جامع و دقیقی از این تراشه در دست نبود اما مدیاتک حالا به صورت رسمی آنرا معرفی کرده است.

هلیو G85 شبهات زیادی به مدل G80 داشته و اصلی ترین تفاوت آنها به توان پردازش گرافیکی برمی گردد. G85 میزبان دو هسته پردازشی کورتکس ٰA75 با کلاک ۲ گیگاهرتز و شش هسته A55 است که فرکانس آنها به ۱.۸ گیگاهرتز محدود شده است. مدیاتک برای اجرای بازی های حجیم به شکل روان فرکانس GPU را یک گیگاهرتز ارتقا داده و در کنار آن از فناوری HyperEngine برای پایش سرعت شبکه استفاده کرده است.

هلیو G85 دست تولیدکنندگان را در تعبیه سنسورهای تصویربرداری مختلف باز گذاشته و توان پشتیبانی از دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۶ مگاپیکسلی و یا سنسور تکی ۴۸ مگاپیکسلی را دارد.

کمپانی تایوانی از نظر قابلیت‌های ارتباطی امکان سوییچ هوشمند بین Wi-Fi و LTE تنها در ۱۳ میلی ثانیه را میسر کرده که عملا به معنی تغییر شبکه بدون لگ است. یکی از مشکلاتی  که حتی پرچمدارها هم با آن مواجهند اختلالی است که تماس‌های دریافتی در روند بازی ایجاد می کند؛ هلیو جی۸۵ اما مانع از قطع اتصال در این موارد می شود.

در زمینه مصرف انرژی هم استفاده از  معماری big.LITTLE برای درگیر نکردن هسته‌های پر مصرف در سناریوهای روزمره و فناوری VoW به کاهش مصرف باتری کمک می کند. مدیاتک از مدتی قبل ارائه هلیو G85 به تولیدکنندگان را کلید زده و انتظار می رود در موبایل های با قیمت حدود ۲۰۰ دلار شاهد استفاده از آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hossein basir
    hossein basir | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    از g90t ضعیفتره؟

مطالب پیشنهادی