ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

وارث سامسونگ: مدیریت موروثی را در کمپانی متوقف می‌کنم

نایب رئیس سامسونگ که وارث آن محسوب می‌شود، در یک پیام تلویزیونی از حضور این شرکت در یک پرونده فساد ملی عذرخواهی و اعلام کرد که فعالیت‌های غیراخلاقی ناشی از مشکل جانشینی بوده و وعده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

نایب رئیس سامسونگ که وارث آن محسوب می‌شود، در یک پیام تلویزیونی از حضور این شرکت در یک پرونده فساد ملی عذرخواهی و اعلام کرد که فعالیت‌های غیراخلاقی ناشی از مشکل جانشینی بوده و وعده داده که دیگر چنین فعالیت‌هایی انجام نخواهد شد. «لی جائه-یونگ» در این عذرخواهی اعلام کرد که مدیریت سامسونگ را به فرزندان خود واگذار نمی‌کند.

نایب رئیس سامسونگ گفته:

«ما نتوانستیم انتظارات مردم را برآورده کنیم و آن‌ها را ناامید کردیم. در پیروی قاطعانه از قانون و اخلاق شکست خوردیم و تمام آن‌ها تقصیر من است. ما از این موضوع مطمئن می‌شویم که مشکلات دیگری به علت جانشینی ایجاد نشود. تمام جنجال‌ها پیرامون سامسونگ ناشی از این مشکل بوده است.»

لی جائه-یونگ در ادامه اعلام کرده:

«امروز من قول می‌دهم که دیگر از روش‌های غیراخلاقی استفاده نکنم یا از ایجاد جنجال‌های ناشی از جانشینی ممانعت کنم. من شخصا روی افزایش ارزش شرکت تمرکز خواهم کرد.»

سامسونگ

در یک اقدام تعجب برانگیز، لی جائه-یونگ خبر از عدم مدیریت سامسونگ توسط فرزندان خود داد و افزود:

«من حق مدیریت را به فرزندانم نمی‌دهم. از مدت‌ها قبل در این فکر هستم اما نمی‌خواستم آن را به زبان بیاورم چون فکر می‌کردم که صحبت درباره جانشینی در زمان سختی غیرمسئولانه است و باید آن را درست ارزیابی می‌کردم.»

لی ۵۲ ساله سومین نسل از رهبران سامسونگ محسوب می‌شود. این تجارت خانوادگی در سال ۱۹۳۸ توسط پدربزرگ وی، «لی بیونگ-چول» پایه‌گذاری شد. در سال ۱۹۸۷، پدر جائه-یانگ یعنی «لی کان-هی» مدیریت این شرکت عظیم را برعهده گرفت. در سال ۲۰۱۴ کان-هی دچار حمله قلبی شد و در دید عموم حضور پیدا نکرد. به علت این مشکل، لی جائه-یونگ رهبر این شرکت شد، البته به صورت رسمی مقام وی معاونت ریاست سامسونگ است.

اگرچه در گذشته برخی شرکت‌های کره‌ای نیز دست از مدیریت خانوادگی کشیده بودند، اما این اقدام بسیار نادر است. لی جائه-یونگ که در سال ۲۰۱۷ دستگیر و در سال ۲۰۱۸ آزاد شد، صاحب یک دختر و پسر است که البته هنوز سن کمی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    نه مثل میمون هایی که از این شاخه به اون شاخه میپرن به جز نا بسامانی کار دیگه ای بلد نیستن
    لطفآ خر نباشیم چشامون بهتر بیشتر باز کنیم، از پراید 70 میلیونی لب تاب های 20 30 میلیونی تا... و و و که بجز نابسامانی هیچ دلیل دیگه ای نداره
    مشتی وطن فروش خائن...

  • porsesh
    porsesh | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    برای یه شرکت تکنولوژیک یه ننگ هست... ریاست موروثی...؟!

    • Meysam.n
      Meysam.n | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

      اقلا عذرخواهی بلدن و شهامت بیان کردن این قضیه رو دارن

    • ازکجا به کجا
      ازکجا به کجا | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

      دولتی که نیست، خانوادگی خودشون ایجاد کردن اختیارشو دارن
      اما این‌جا چی؟؟؟ یه روز وزیر صنعت یه روز وزیر کار، یه روز شرکت خودرو سازی یه روز سازمان هوا فضا
      آخرش فقط نابسامانی

      • porsesh
        porsesh | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

        کار و کسب یا کشورداری ... موضوع حل مسائل است. مثلا درباره شرکت سامسونگ رقابت با غول‌های اپل و شرکتهای چینی ... بحث شایسته ‌سالاری باید باشه. نگاه شرکت مایکروسافت و گوگل کنید. بعد از این همه مدیر موفق آمریکایی آنها ۲ هندی رو ترجیح دادند. عواقب پرداختن به خانواده و قوم خویش سالاری در کشورداری بیشتر و بزرگ‌تر هست. اما برای یه شرکت حوزه علم و تکنولوژی اگر محدود به همون شرکت باشه اما تعجب‌برانگیزتر است. مانند اینکه از ببینیم یه پژوهشگر که درباره تاثیر سیگار بر سرطان ریه داره تحقیق می‌کنه ، خودش داره سیگار می‌کشه.

مطالب پیشنهادی