ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرجین گلکتیک
تکنولوژی

همکاری ویرجین گلکتیک و ناسا برای تجاری سازی پروازهای مافوق صوت

کمپانی ویرجین گلکتیک با همکاری ناسا همکاری جدیدی را آغاز کرده‌اند که طی آن قرار است توسعه هواپیماهای بسیار سریع برای مصارف تجاری تسریع یابد. این کمپانی قصد دارد از این طریق پروازهای تجاری مدارگرد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

کمپانی ویرجین گلکتیک با همکاری ناسا همکاری جدیدی را آغاز کرده‌اند که طی آن قرار است توسعه هواپیماهای بسیار سریع برای مصارف تجاری تسریع یابد. این کمپانی قصد دارد از این طریق پروازهای تجاری مدارگرد را در اختیار شهروندان معمولی‌تر قرار دهد.

کمپانی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) اخیرا با مشکلات مالی زیاد دست و پنجه نرم کرده و در دو فاصل مالی متوالی در سال گذشته، متحمل ضرری ۱۳۳ میلیون دلاری شده است. با این حال همکاری جدیدی که این کمپانی با ناسا آغاز کرده، به ویرجین گلکتیک کمک می‌کند تا سفرهای تجاری نزدیک آخرین مدار زمین را ممکن کند. البته یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی ویرجین گلکتیک به نام «The Spaceship Company» نیز در این میان با ناسا همکاری خواهد کرد.

بر اساس این قرارداد جدید، زیرمجموعه این کمپانی بیشتر تمرکز خود را روی تولید و توسعه هواپیماهایی خواهد گذاشت که با سرعت چندین ماخ پرواز می‌کنند. این کمپانی امیدوار است از این هواپیماها به صورت عمومی در آمریکا استفاده شود و به همین دلیل مهندسین ناسا و مهندسین تست و بررسی این آژانس فضایی به کمپانی ویرجین گلکتیک کمک خواهند کرد.

ویرجین گلکتیک

بر اساس گفته‌هایی این کمپانی، هواپیماهای سرعت بالایی که زیرمجموعه ویرجین گلکتیک به همکاری ناسا توسعه داده می‌شوند، برای پروازهای نقطه به نقطه در آمریکا استفاده خواهد شد و هدف آن نیز تجربه با کیفیت مشتری‌ها و همچنین وارد کردن حداقل آسیب به محیط زیست است. مدیر عامل این کمپانی می‌گوید:

«پلتفرم تکنولوژی ویرجین گلکتیک و تجربه منحصر به فرد این کمپانی در کنار توانایی‌های تاریخی ناسا و دیگر آژانس‌های دولتی، به ما اجازه می‌دهد به کمک توانایی‌های فنی خودمان، رقابت طلبی آمریکا در زمینه‌های اینچنینی را افزایش دهیم. ما این فرصت را به عنوان دوره‌ای جدید با پتانسیل رشد بسیار بالا می‌دانیم و به صورت مستمر در‌ کنار دیگر برنامه‌های فضاپیمایی تجاری خود، در آن سرمایه‌گذاری خواهیم کرد»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی