ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرفیس داک 2 و ماوس و کیبورد ارگونومیک مایکروسافت معرفی شدند

روز گذشته مایکروسافت در کنار دیگر محصولات خانواده سرفیس از جمله سرفیس گو ۲ و سرفیس بوک ۳ از محصول دیگری به نام سرفیس داک 2 رونمایی کرد که در واقع نوعی هاب مسافرتی مستقل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

روز گذشته مایکروسافت در کنار دیگر محصولات خانواده سرفیس از جمله سرفیس گو ۲ و سرفیس بوک ۳ از محصول دیگری به نام سرفیس داک 2 رونمایی کرد که در واقع نوعی هاب مسافرتی مستقل برای USB-C است.

طراحی این محصول تفاوت چندانی با دیگر اعضای خانواده اش که در سال های گذشته معرفی شدند ندارد و میتوان آن را به یک تخته سنگ سیاه ساده تشبیه کرد. سرفیس داک ۲ چهار پورت USB-C دارد که دوتای آنها جایگزین پورت های مینی دیسپلی در سرفیس داک اصلی شده اند (که امکان انتقال ویدیو به مانیتورهای اکسترنال را میسر می کردند).

سرفیس داک ۲ همچنین دارای یک جک اترنت، پورت هدفون، دو پورت USB Type A و یک قفل Kensington است. پورت گِردی که در نزدیکی جک اترنت دیده می شود به منبع تغذیه خود سرفیس داک 2 تعلق دارد. وقتی از طریق این پورت داک را به پریز برق متصل می کنید علاوه بر تامین انرژی لازم برای اتصال دستگاه های مختلف، امکان شارژ سریع دستگاه های خانواده سرفیس از طریق آن نیز فراهم می شود. مایکروسافت همچنین ادعا کرده که داک ۲ می تواند نرخ انتقال داده بالاتری را هم در اختیار کاربرانش قرار دهد.

اما بد نیست اشاره کنیم که سرفیس داک ۲ صرفا با کامپیوترهای سرفیس کار می کند و کابل آن از طریق پورت سرفیس کانکت به دستگاه ها متصل می شود. رابین سیلر از مدیران تیم دستگاه های مایکروسافت در این باره به نشریه ورج گفته است که سرفیس داک ۲ در مقایسه با نسل قبلی طول کابلی بیشتری دارد و در نتیجه کاربر برای استفاده از آن زیاد محدود نمی شود.

قیمت تعیین شده برای سرفیس داک ۲ برابر با ۲۵۹.۹۹ دلار اعلام شده و قرار است حداکثر تا پایان ماه میلادی جاری وارد بازار شود.

اگر به نظرتان قیمت این محصول اندکی بالاست شاید بهتر باشد بدانید که مایکروسافت اواخر این ماه یک هاب مسافرتی USB-C جدید به نام Travel Hub را نیز عرضه می کند که ۹۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت و ۵ پورت شامل یک پورت USB-C، یک پورت USB Type-A، اترنت، HDMI و VGA در بدنه آن تعبیه شده است.

مایکروسافت روز گذشته دو کیبورد مقرون به صرفه و کیت ماوس را هم رونمایی کرد که یکی بیسیم و دیگری کابلی است. کیبورد کابلی مایکروسافت ارگونومیک دسکتاپ نام دارد و همانطور که از نامش پیداست طراحی کاملا ارگونومیکی دارد و بخشی برای قرار گرفتن مچ دست در آن در نظر گرفته شده است. این کیبورد همچنین قالبی خمیده دارد که به دست ها اجازه می دهد به شکل طبیعی خود در موقعیت مناسب قرار بگیرند. این کیبورد کامل مجموعه کلید های عددی و همچنین ردیف کامل کلیدهای فانکشن را دارد و چند دکمه مدیا، یک دکمه اختصاصی برای برنامه های آفیس مایکروسافت و یک دکمه اموجی نیز روی بدنه آن تعبیه شده است. لوازم جانبی معرفی شده توسط مایکروسافت همچنین شامل یک ماوس کابلی ارگونومیک هم می شود که چند دکمه جانبی در بدنه آن تعبیه شده است. قیمت تعیین شده برای این ماوس و کیبورد ۸۹.۹۹ دلار اعلام شده است.

اگر هم به خرید نسخه وایرلس این ماوس و کیبورد علاقه داشته باشید مبلغ نهایی ۵۹.۹۹ دلار خواهد بود که نسبت به مدل کابلی ساختار ساده تری دارند؛ برای مثال دکمه های فانکشن و مدیا در آن با هم ترکیب شده اند اما همچنان کلیدهای عددی روی کیبورد دیده میشوند. ماوس وایرلس مایکروسافت نیز صرفا دو دکمه کلیک و یک چرخ اسکرول دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    پورت "گردی"...
    این ادبیات رو از کجا میارید؟

    • Mahyar
      Mahyar | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

      چی هست اصلا?

مطالب پیشنهادی