ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طراح ارشد مرسدس بنز: طراحی خودروها پس از شیوع کرونا متحول می شود

بی شک سال 2020 از اهمیت بالایی در تاریخ برخوردار خواهد بود، چرا که شیوع بیماری کووید-19 ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و چالش های جدیدی را برای بشر به وجود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

بی شک سال 2020 از اهمیت بالایی در تاریخ برخوردار خواهد بود، چرا که شیوع بیماری کووید-19 ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و چالش های جدیدی را برای بشر به وجود آورده است. با توجه به تجاربی که از این بیماری و چگونگی انتقال ویروس کرونا به دست آمده، پیش بینی می شود در آینده شاهد تحولات زیادی در سبک زندگی و نحوه طراحی و استفاده از لوازم مختلف خواهیم بود.

وسایل نقلیه و خودروها جزو این موارد هستند. گروهی از طراحان خودرو به تازگی در گفتگو با نشریه بلومبرگ به نکات جالبی در این باره اشاره کرده اند. گوردون واگنر، سکاندار دپارتمان طراحی دایملر، یکی از این طراحان است که باور دارد پاندمی کووید-19 برداشت ها از مباحث ایمنی و لوکس بودن یک خودرو را تغییر خواهد داد.

فلیکس کلیبرتوس مدیر دپارتمان طراحی خارجی رولزرویس نیز با آقای واگنر هم عقیده بوده و می گوید:

آینده بیش از هر زمان دیگری درباره آزادی و تردد امن به جاهای دلخواه خواهد بود و در آن زمان فضای داخلی بیشترین اهمیت را خواهد داشت.

اظهارات این دو طراح برجسته به معنای آن است که خودروسازان در آینده بر فراهم کردن کابینی پاک و عاری از هر گونه عوامل بیماری زا تمرکز خواهند کرد. پیش از این چند شرکت محصولات خود را به سیستم تصفیه هوای پیشرفته مجهز کرده اند، ولی جگوار لندرور پا را فراتر نهاده و می خواهد با نور فرابنفش از نفوذ باکتری ها و ویروس ها به کابین جلوگیری کند.

ویروس کرونا و طراحی خودروها

در ایده نوین جگوار لندرور که سال گذشته معرفی شد، تکنولوژی نور فرابنفش با سیستم تهویه مطبوع خودرو یکپارچه می شود تا پاتوژن های مضر را خنثی کند. با توجه به نحوه سرایت ویروس کرونا، این ایده در نوع خود بسیار جالب توجه است.

به گفته گوردون واگنر مرسدس بنز به عنوان یکی از خودروسازان پیشگام در حال آزمایش سیستمی است که علاوه بر هوای داخل کابین، هوای اطراف خودرو را نیز تصفیه می کند. درباره جزئیات این سیستم فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی