ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین سلفی آیفون ۱۱ در جدول DxOMark پائین‌تر از گلکسی نوت ۹ قرار گرفت

سایت DxOMark پس از بررسی دوربین سلفی آیفون ۱۱ امتیاز کلی ۹۱ را به آن داده است. به این ترتیب این گوشی نتوانست بین ده گوشی برتر جایگاهی کسب کند و با قرار گرفتن در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

سایت DxOMark پس از بررسی دوربین سلفی آیفون ۱۱ امتیاز کلی ۹۱ را به آن داده است. به این ترتیب این گوشی نتوانست بین ده گوشی برتر جایگاهی کسب کند و با قرار گرفتن در رتبه سیزدهم، بالاتر از هواوی P30 پرو و پائین تر از گلکسی نوت ۹ قرار گرفت.

بر اساس آزمایش‌های سایت DxOMark، عملکرد دوربین سلفی آیفون ۱۱ شباهت زیادی به دوربین سلفی آیفون ۱۱ پرو و مدل پرو مکس دارد ولی تفاوت‌هایی هم وجود دارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

آیفون ۱۱

دوربین سلفی آیفون ۱۱ تقریباً در تمام شرایط محیطی سلفی‌هایی با نوردهی خوب برای چهره می‌اندازد، اما کمبود دامنه دینامیکی و هایلایت کلیپینگ در عکس‌هایی که زیر نور شدید گرفته شده‌اند، مشهود است. تصاویر گرفته شده رنگ‌هایی زنده و با توازن سفیدی گرم دارند ولی چهره‌ها کمی زرد می‌شوند. این مشکل در آیفون ۱۱ پرو هم به چشم می‌خورد.

سلفی آیفون ۱۱ مشکل فوکوس خودکار هم دارد و از آنجا که سیستم فوکوس خودکار وجود ندارد، فقط سوژه‌هایی که به گوشی نزدیک هستند با فوکوس مناسب ثبت می‌شوند. تصاویر گرفته شده در محیط‌های پرنور جزئیات بالایی دارند و در تصاویری که در محیط‌های سربسته و با نور کم گرفته شده‌اند، نویز به چشم می‌خورد.

روشنایی نمایشگر آیفون ۱۱ حین سلفی گرفتن زیاد می‌شود تا نقش فلش را بازی کند. عملکرد این سیستم در کل خوب است ولی نویز، افکت وینیتینگ (Vignetting) و جزئیات کم در عکس‌ها حس می‌شوند. آرتیفکت‌ها به خوبی کنترل می‌شوند اما گرد شدن گوشه‌ها، رینگینگ و به هم خوردگی زوایا دیده می‌شوند.

این دوربین افکت بوکه را به درستی شبیه سازی می‌کند و بلور مناسبی ایجاد می‌کند، ولی در برخی اوقات در جداسازی سوژه دچار خطا شده و لبه‌های سوژه را نیز بلور می‌کند.

دوربین سلفی آیفون ۱۱ توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته و خروجی آن جزئیات بالا و نویز کمی دارند. متأسفانه مشکل فوکوس که در عکسبرداری دیده شد، در بخش فیلمبرداری نیز وجود دارد. رنگ‌ها چشم نواز بوده و نوردهی و توازن سفیدی مناسب است. لزرشگیر نیز مؤثر عمل کرده ولی بیشتر روی سوژه تمرکز می‌کند تا پس زمینه.

در مجموع دوربین سلفی آیفون ۱۱ عملکرد مناسبی از خود به جای می‌گذارد و بزرگ ترین نقطه ضعف آن فوکوس اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hoseini_1
    Hoseini_1 | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    یعنی شرکت اپل برو بمیر، اون از تست دوربین اصلیش که بهد از چند ماه منتشر شد حالا بعد از ۸ ماه نتیجه تست دوربین سلفیش منتشر شده، یعنی چقدر این دوربین داغون بوده که با چندین بروز رسانی نرم افزاری شده این،آیفون از دور رقابت کیفیت و نوآوری خارج شده.

  • mahseyn
    mahseyn | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بالاتر از p30 pro؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پی۳۰ پرو امتیازش ۱۱۶ هستا.

    • Amin@chy
      Amin@chy | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

      سلفی نه اصلی

      • ahmad khoramboo
        ahmad khoramboo | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

        کلا من به dxo مشکوکم، یا به سامسونگ. ممکنه گوشی های سامسونگی که بدست ما میرسه با گوشی های سامسونگی که به دست dxo میرسه متفاوت باشه. بنده هم نوت 9 داشتم هم پی سی پرو، پی سی پرو خیلی بهتره، اصلاً قابل مقایسه نیستن. اصلاً سلفی نوت 9 با سلفی نوت 8 یکیه.

مطالب پیشنهادی