ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نبرد مرگ و زندگی موش با زنبور غول پیکر [تماشا کنید]

پس از انتشار خبر حمله زنبورهای «قاتل» به آمریکا، کلیپی از نبرد مرگ و زندگی یک موش با زنبور سرخ اروپایی در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرده است. در این کلیپ زنبور خشمگین به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

پس از انتشار خبر حمله زنبورهای «قاتل» به آمریکا، کلیپی از نبرد مرگ و زندگی یک موش با زنبور سرخ اروپایی در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرده است.

در این کلیپ زنبور خشمگین به مدت تقریباً یک دقیقه با موش کشتی می‌گیرد و او را چندین بار نیش می‌زند. تلاش‌های موش نگون بخت برای رهایی از زنبور که به پشتش چسبیده، بی فایده هستند تا اینکه پس از تقریباً یک دقیقه کلنجار رفتن نقش زمین می‌شود.

این ویدیو توسط پروفایلی به نام «Welcome To Nature»، که در مورد حیات وحش ویدیو و عکس منتشر می‌کند، در توییتر به اشتراک گذاشته شده و تاکنون بیش از ۳۸۵ هزار مرتبه تماشا شده است. در این توییت در مورد نژاد زنبور و مکان رخ دادن حادثه اطلاعاتی درج نشده، اما یکی از متخصصان بوم شناسی رفتاری کالج دانشگاهی لندن (UCL) می‌گوید زنبوری که در کلیپ دیده می‌شود از گونه سرخ اروپایی (Vespa crabro) است.

«Dave Goulson» از اساتید زیست شناسی دانشگاه ساسکس انگلستان ضمن تأیید نژاد زنبور می‌گوید زنبورها گوشت خوار هستند و زنبوری که در کلیپ دیده می‌شود موش را برای تغذیه شکار کرده است. به گفته او موش‌ها معمولاً در طول روز دیده نمی‌شوند، بنابراین این موش احتمالاً زخمی شده بوده و یا مریض بوده است.

«Goulson» می‌گوید این اتفاق بسیار نادر است چون زنبورها حیواناتی روزگرد و موش‌ها شب‌زی هستند. به گفته او زنبورها به حشراتی که جثه‌ای بسیار بزرگتر از خود دارند حمله می‌کنند و اگر گوشت برای مدت زمان طولانی در فضای باز قرار داده شود از آن تعذیه می‌کنند.

زنبور
زنبور سرغ غول پیکر آسیایی

زنبور سرخ اروپایی با اینکه بومی ایالات متحده آمریکا نیست، ولی سال ۱۸۴۰ برای اولین بار در نیویورک دیده شد و حالا در مناطق شرقی و مرکزی این کشور زندگی می‌کند و طولی بین ۲.۵۴ تا ۳.۵ سانتی متر دارد.

این کلیپ مدتی پس از انتشار خبر حمله زنبورهای غول پیکر آسیایی یا «زنبورهای قاتل» به آمریکا منتشر می‌شود. این زنبور که با نام علمی «Vespa mandarinia» شناخته می‌شود، دسامبر ۲۰۱۹ در نزدیکی مرز کانادا و آمریکا مشاهده شده است. این گونه به طور میانگین بین ۳.۸۱ تا ۵ سانتی متر طول دارد و بزرگ ترین زنبور جهان نام گرفته است.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) نشان می‌دهند که زنبورها مسئول مرگ سالانه حدوداً ۶۲ نفر در آمریکا هستند. زنبور غول پیکر آسیایی سالانه ۳۰ تا ۵۰ نفر را در ژاپن به کام مرگ فرو می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • itookan
    itookan | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بیشتر به نظر میرسه دارن جفت گیری میکنن. بعدشم موشه خسته میشه میخوابه! ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی