ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ های سازمانی
تکنولوژی

پردازنده های سری رایزن پرو ۴۰۰۰ AMD برای لپ تاپ های سازمانی معرفی شدند

شرکت AMD روز گذشته پردازنده های سری رایزن پرو 4000 خود را برای لپ تاپ های سازمانی معرفی کرد. این چیپ ها امکانات امنیتی تازه ای دارند و به لطف تغییراتی که در آنها اعمال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

شرکت AMD روز گذشته پردازنده های سری رایزن پرو 4000 خود را برای لپ تاپ های سازمانی معرفی کرد. این چیپ ها امکانات امنیتی تازه ای دارند و به لطف تغییراتی که در آنها اعمال شده عمر و عملکرد باتری دستگاه ها نیز بهبود خواهد یافت. AMD اعلام کرده که پردازنده های سری پرو ۴۰۰۰ خود را برای رقابت مستقیم با تراشه های vPro اینتل طراحی کرده است و قصد دارد استانداردهای جدیدی را برای پی سی های کاری امروزی با کمک آنها تعریف کند.

سری پرو ۴۰۰۰ شامل سه مدل چیپ می شود:

  • Ryzen 7 Pro 4750U: با هشت هسته پردازشی، ۱۶ ریسمان، سرعت پایه ۱.۷ گیگاهرتز و سرعت تقویت شده تا ۴.۱ گیگاهرتز.
  •  Ryzen 5 Pro 4650U: با شش هسته پردازشی، ۱۲ ریسمان، سرعت پایه ۲.۱ گیگاهرتز و سرعت تقویت شده ۴.۰ گیگاهرتز
  • Ryzen 3 Pro 4450U: با چهار هسته پردازشی، ۸ ریسمان، سرعت پایه ۲.۵ گیگاهرتز و سرعت تقویت شده ۳.۷ گیگاهرتز.

گفتنی است که سری پرو ۴۰۰۰ اولین پردازنده های سازمانی AMD محسوب می شوند که بر پایه معماری ۷ نانومتری ذن ۲ (Zen 2) طراحی شده اند.

اما همانطور که در ابتدا اشاره شده اصلی ترین مشخصه این سری امنیت آنهاست. این چیپ ها شامل یک پردازنده امن اختصاصی از AMD هستند که از تکنولوژی هسته امن مایکروسافت برای پیشگیری از حملات سطح هسته و دیگر تهدیدات امنیتی استفاده می کند. علاوه بر این قابلیت رمزگذاری مموری گارد AMD نیز برای آنها در نظر گرفته شده است که به گفته شرکت سازنده سری پرو را به تنها چیپ های موجود در بازار با پشتیبانی از رمزگذاری کامل حافظه بدل می کند. بنابراین اگر به عنوان مثال لپ تاپ شما به سرقت برود سارق نمی تواند به دیتای حساسی که در حافظه دستگاه ذخیره شده دسترسی پیدا کند.

پردازنده های رایزن AMD همچنین از پلتفرم Endpoint Manager پشتیبانی می کنند که برای کارکنان آی تی طراحی شده و کارش مدیریت پی سی ها، سرورها و دیگر دستگاه های سازمانی است.

شرکت AMD همچنین اعلام کرده که سری پرو ۴۰۰۰ به لحاظ عملکردی هم از نسل قبلی خود (یعنی پرو ۳۰۰۰) و هم چیپ های اینتل بهتر هستند. بنابر ادعای این شرکت تراشه پیشرفته 4750U سریع ترین پردازنده برای نوت بوک های تجاری فوق باریک محسوب می شود و در بسیاری بنچمارک ها از جمله PCMark 10، Geekbench v5 و Passmark 9 به مراتب بهتر از چیپ رقیب خود یعنی Core i7-1070U اینتل عمل می کند هرچند که در بنچمارک Cinebench 1T کمی عقب تر از رقیبش است. جالب آنکه در تست های AMD پردازنده Ryzen 5 Pro 4650U که همرده Core i5-10210U اینتل است نیز از لحاظ عملکردی i7 را در اغلب بنچمارک ها شکست داد.

این تراشه ها همانطور که اشاره کردیم از نظر مصرف انرژی هم بهینه سازی شده اند و قابلیت تشخیصی idle detection (بیکار بودن سیستم) در آنها بهبود یافته تا مصرف انرژی قطعاتی که مورد استفاده کاربر قرار ندارند در لحظه پایین آورده شود. همچنین قابلیت تشخیص فعالیت (activity detection) نیز در این چیپ ها بهبود داده شده تا هر زمان که نیاز بود عملکرد هسته ها تقویت شود.

AMD مدعی شده که سیستم های مجهز به Ryzen 7 Pro 4750U تا ۲۰ ساعت عمر باتری دارند. طبق اعلام این شرکت پردازنده های سری پرو ۴۰۰۰ قرار است در محصولات جدیدی از جمله تینک پد های جدید لنوو مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی