ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قلب
تکنولوژی

نورافشانی ۳۰۰ پهپاد در آسمان برای قدردانی از کادر درمان [تماشا کنید]

ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر است و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند. به تازگی «Studio Drift» با استفاده از ۳۰۰ پهپاد یک قلب تپنده در آسمان شهر روتردام برای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر است و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند. به تازگی «Studio Drift» با استفاده از ۳۰۰ پهپاد یک قلب تپنده در آسمان شهر روتردام برای کادر درمان و همچنین مبتلایان به کرونا خلق کرده است.

این نمایش مهیج در هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی هلند از اشغال نیروهای نازی برگزار شد. محل این مراسم تا زمان اجرای آن مخفی نگه داشته شد تا افراد در آنجا جمع نشوند و قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را زیر سوال نبرند.

این اولین باری نیست که این استودیو برای خلق تصاویر زنده از این پهپادها استفاده می‌کند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در میامی ۳۰۰ پهپاد با نام «Franchise Freedom» به گونه‌ای برنامه‌ریزی شدند تا بتوانند رفتار ستاره‌ها را در آسمان شبیه سازی کنند. جدیدترین اجرای این استودیو توسط یک سازمان هنری با نام «Mothership» مورد حمایت قرار گرفته و مانند گذشته شاهد الگوهای چرخان از نور در آسمان هستیم.

با وجود این شباهت در ۱۵ دقیقه پایانی این اجرا، پهپادها کنار یکدیگر قرار گرفتند تا یک قلب قرمز رنگ سه بعدی را تشکیل دهند. نحوه نمایش نور توسط این پهپادها به گونه‌ای بود که گویا با یک قلب تپنده روبه‌رو هستیم. «رالف ناتا»، هم بنیانگذار Studio Drift درباره این اجرا اعلام کرد:

«ما این پهپادها را برای کادر درمان و افرادی که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، به پرواز درآوردیم. متاسفانه هنر راه حل این بیماری نیست اما در زمان ناامیدی می‌تواند باعث آرامش شود.»

دیگر هم بنیانگذار این استودیو، «Lonneke Gordijn» گفته:

«ما در اجراهای قبلی خود متوجه شدیم که مردم در زمان مشاهده آثار هنری به همراه یکدیگر، باهم متحد می‌شوند. همه آن‌ها به یک چیز نگاه می‌کنند و یک تجربه جمعی را احساس می‌کنند.»

استودیو دریفت در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و با تصویرسازی‌هایی از این دست در پی بکارگیری فناوری برای آشتی دادن انسان و طبیعت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اون 300 نفر که پهباد ها رو کنترول میکردن فاصله اجتمایی رو رعایت نکردن !!! ??

مطالب پیشنهادی