ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه اروپا
تکنولوژی

اتحادیه اروپا بدنبال مدارک برای کنترل غول‌های فناوری آمریکایی است

شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی شاید با قوانین سخت‌گیرانه‌ای از سوی اتحادیه اروپا مواجه شوند، چرا که این اتحادیه می‌خواهد شرکت‌های فیسبوک، گوگل، آمازون و اپل تجارت‌های رقابتی خود را از یکدیگر جدا کنند و همچنین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی شاید با قوانین سخت‌گیرانه‌ای از سوی اتحادیه اروپا مواجه شوند، چرا که این اتحادیه می‌خواهد شرکت‌های فیسبوک، گوگل، آمازون و اپل تجارت‌های رقابتی خود را از یکدیگر جدا کنند و همچنین اطلاعات در اختیار رقیبان قرار دهند.

کمیسیون اروپا که در ماه فوریه اعلام کرده بود بدنبال قانونی علیه نقش کنترلی پلتفرم‌های بزرگ در فضای آنلاین است،  مناقصه‌ای با ارزش ۶۰۰ هزار یورو برای مطالعه‌ای که بتواند اطلاعات مربوط به آن را جمع آوری کند، درنظر گرفته. این تحقیق باید شرکت‌های بزرگ را مجبور به جداسازی تجارت‌های خود کنند که برای مثال می‌توان به آمازون به عنوان فروشنده و مارکت پلیس و همچنین اپل به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن و دارنده فروشگاه اشاره کرد.

در اطلاعات مناقصه به قانونی اشاره شده که بر اساس آن، شرکت‌‌های صاحب چندین پلتفرم که با یکدیگر یکپارچه شده‌اند، نباید نسبت به شرکت‌های دیگر مزیتی داشته باشند. همچنین آن‌ها باید نقش خود به عنوان مدیر فروشگاه‌ها و رقیب فروشندگان درون آن‌ها را از یکدیگر جدا کنند

اتحادیه اروپا

غول‌های حوزه فناوری به اطلاعات بسیاری زیادی دسترسی دارند و نمی‌خواهند آن‌ها را با شرکت‌های کوچک و رقبا به اشتراک بگذارند، با این حال می‌توان توسط قوانین به بخش مشخص و استانداردی از این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. این تحقیق باید روی این موضوع تمرکز کند که شرکت‌ها از اطلاعات یک بازار برای ورود به یک بازار دیگر استفاده می‌کنند و چنین اقدامی، کار را برای رقبای فعلی و جدید سخت می‌کند که برای مثال می‌توان به فیسبوک و واتس اپ اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که در این تحقیق باید مدنظر قرار بگیرد، اطلاعاتی است که شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو از طریق سرویس‌های رایگان جمع آوری می‌کنند و به علت ارائه رایگان این خدمات، کاربران تمایلی به استفاده از شرکت‌‌های رقیب ندارند. کمیسیون انتظار دارد که گزارش موقت در ۳ ماه و گزارش نهایی در ۵ ماه آماده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی