ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک واقعیت افزوده اپل
تکنولوژی

هدست AR اپل احتمالا شبیه عینک‌های عادی و سازگار با 5G خواهد بود

اپل از مدت ها قبل سرگرم توسعه عینک واقعیت افزوده‌ای است که احتمالا با پشتیبانی از شبکه 5G و ظاهری شبیه به عینک‌های عادی از راه می رسد. «Jon Prosser»، افشاگر شناخته شده دنیای فناوری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اپل از مدت ها قبل سرگرم توسعه عینک واقعیت افزوده‌ای است که احتمالا با پشتیبانی از شبکه 5G و ظاهری شبیه به عینک‌های عادی از راه می رسد.

«Jon Prosser»، افشاگر شناخته شده دنیای فناوری از تلاش اپل برای سازگار کردن هدست واقعیت افزوده خود با شبکه 5G خبر داده است. پیکربندی دقیق این قابلیت مشخص نشده اما اپل ظاهرا از فناوری موج میلیمتری و زیر ۶ گیگاهرتز در کنار هم استفاده می کند تا برقراری ارتباط سریع و پایدار با شبکه تضمین شود.

عینک واقعیت افزوده کوپرتینویی‌ها احتمالا با نام «اپل گلسز» معرفی خواهد شد. هرچند اپل واچ و آیپد در نسخه های وای فای و سلولی عرضه شده اند اما از نظر Prosser خبری از نسخه وای‌فای این عینک نخواهد بود.

این گجت برای نمایش دقیق اشیاء مجازی به سنسورهای متعددی مجهز خواهد شد اما از داده های گردآوری شده توسط آیفون، اپل واچ و اسکنر لیدار نیز بهره خواهد برد. اگر به یاد داشته باشید اپل مدتی قبل آیپد پرو را به این اسکنر مجهز کرده بود. احتمالا در فرایند تنظیم اولیه اپل گلسز به آیفون نیاز داشته باشید اما پس از آن نیازی به حضور موبایل نخواهد بود.

اشاره به عینک واقعیت افزوده اپل با اسم رمز Garta در کدهای iOS 13

آنطور که Prosser می گوید محتوای عینک تنها برای کاربر قابل مشاهده است و افرادی که از سمت مقابل به کاربر می نگرند، داده ها را مشاهده نخواهد کرد. نکته مهمتر این است که اپل گلسز از نظر طراحی کاملا مشابه عینک‌های معمولی است و هیچ شباهتی به هدست های حجیم و پیچیده دیگر نخواهد داشت. Jon Prosser مدعی است که نمونه‌های اولیه این عینک را در رنگ های سفید و مشکی دیده هرچند ممکن است در نهایت با رنگ های دیگر نیز عرضه شوند.

کمپانی کوپرتینویی هنوز تاریخ دقیقی را برای معرفی این گجت مشخص نکرده اما گزارش های بیشماری از احتمال رونمایی آنها در ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ منتشر شده است. از نظر Prosser عینک احتمالا در اسفند ماه سال جاری یا خرداد سال آینده معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی