ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت ۲۰
تکنولوژی

مروری بر ویژگی‌های مورد انتظار سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ احتمالاْ سه ماه دیگر در مراسم آنپکد و به طور مجازی معرفی خواهد شد. طبق روال معمول کمپانی کره‌ای، گلکسی نوت ۲۰ هم بسیاری از قابلیت‌های سری گلکسی اس ۲۰ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ احتمالاْ سه ماه دیگر در مراسم آنپکد و به طور مجازی معرفی خواهد شد. طبق روال معمول کمپانی کره‌ای، گلکسی نوت ۲۰ هم بسیاری از قابلیت‌های سری گلکسی اس ۲۰ را به ارث خواهد برد. اما انتظار حضور چه قابلیت‌هایی در گوشی بعدی از سری نوت خواهیم داشت؟ در ادامه قصد داریم به نقل از وبسایت SAMMOBILE به این سوال پاسخ دهیم.

نمایشگر تخت‌تر برای تجربه بهتر کار با S Pen

نمایشگر خمیده سامسونگ مزایای خاص خودش را دارد اما تجربه نشان داده که در برخی شرایط برای استفاده از قلم اس پن گزینه مناسبی نیست. گلکسی اس ۲۰ در مقایسه با قبل از نمایشگر تخت تری بهره می برد و امیدواریم در سری گلکسی نوت ۲۰ هم شاهد چنین نمایشگری باشیم.

رزولوشن +QHD در مدل پایه

گلکسی نوت ۲۰

دو مدل گلکسی نوت ۱۰ علاوه بر اندازه نمایشگرهای متفاوت،‌ در رزولوشن نمایشگر هم با هم یکسان نبودند. گلکسی نوت ۱۰ از نمایشگر +FHD بهره‌مند است در حالی که سامسونگ برای نوت ۱۰ پلاس نمایشگر +QHD را انتخاب کرده. در سری گلکسی اس ۲۰ اما با وجود ابعاد متفاوت نمایشگر،‌ رزولوشن تمامی مدل‌ها یکسان است و شاید سامسونگ برای سری گلکسی نوت ۲۰ نیز چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد.

نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز در رزولوشن +QHD

احتمال این که گلکسی نوت ۲۰ هم مشابه سری اس ۲۰ به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز شده باشد زیاد است. با این حال سری اس ۲۰ تنها در رزولوشن FHD از این نرخ رفرش پشتیبانی می‌کند و به نظر می‌رسد این موضوع به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری باشد. امید می‌رود کره‌ای ها برای گلکسی نوت ۲۰ پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز در رزولوشن +QHD را در نظر بگیرند.

افزایش تعداد اپ‌های سازگار با اس پن

گلکسی نوت ۲۰

در سال‌های اخیر برخی از اپ‌های اس پن کامل و کارآمد بوده‌اند و بعضی دیگر بی مصرف یا در فاز آزمایشی. حتی اگر سامسونگ قصد اضافه قابلیت‌های اضافه تر به اپلیکیشن‌های ویژه S Pen را نداشته باشد،‌ حداقل باید تلاشی برای ارائه تجربه‌ای بهتر با تمرکز بر قلم داشته باشد.

قابلیت‌های پیشرفته‌تر Air Actions

قلم گلکسی نوت ۱۰ به ژیروسکوپ مجهز شده که امکان اجرای ژست‌های حرکتی مختلف در اپلیکیشن‌ها را در اختیار کاربر می گذارد. اما انتظار داریم در گلکسی نوت ۲۰ شاهد قابلیت‌های پیشرفته‌تر و خلاقانه‌تر برای Air Actions باشیم.

عدم کاهش ظرفیت حافظه داخلی

فقدان درگاه میکرو اس دی در مدل کوچکتر گلکسی نوت ۱۰ مشکل چندان مهمی محسوب نمی‌شود؛ چرا که این گوشی حافظه حجیم ۲۵۶ گیگابایتی دارد. امیدواریم بر خلاف سری گلکسی اس ۲۰ شاهد کاهش ظرفیت حافظه داخلی نباشیم. گمان می‌رود مدل پایه گلکسی نوت ۲۰ حداقل حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی داشته باشد.

زوم دوربین اصلی در حد گلکسی اس ۲۰ الترا

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

احتمال این که گلکسی نوت ۲۰ ترکیب دوربین دقیقا مشابه با یکی از گوشی های سری گلکسی اس ۲۰ داشته باشد بسیار کم است. ولی اگر فقط یک ویژگی باشد که آرزوی آن را در نوت ۲۰ داشته باشیم،‌ زوم عالی گلکسی اس ۲۰ الترا است.

حذف نسخه اگزینوس

پرچمداران اخیر سامسونگ که به چیپست اگزینوس مجهز شده اند در مقایسه با مدل‌های با چیپست اسنپدراگون کارایی کلی ضعیف‌تری دارند. احتمال دارد سامسونگ مشابه سری گلکسی اس ۲۰ از چیپست اگزینوس ۹۹۰ استفاده کند اما اگر این کمپانی استفاده از هسته‌های پردازنده ویژه خود را کنار بگذارد و همه مدل‌ها را با چیپست‌های کوالکام همراه کند،‌ کاربران هم راضی‌تر خواهند بود.

حسگر اثر انگشت بهتر

شاید یک دهه قبل،‌ حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر یک تکنولوژی جادویی به نظر می‌آمد. در سال ۲۰۲۰ هم این تکنولوژی همچنان هیجان انگیز است اما کاربران بیشتر از هیجان،‌ به سرعت و قابلیت اطمینان نیاز دارند. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ هم بی نقص نیست و با این که به مرور زمان کارکردش بهتر می‌شود اما همچنان نرخ خطای بالاتری نسبت به حسگرهای خازنی کناری یا پشت گوشی دارد.

به احتمال فراوان گلکسی نوت ۲۰ از حسگر زیر نمایشگر بهره‌مند خواهد بود اما امیدواریم سامسونگ حتی اگر امکان بهبود کیفیت حسگر را ندارد، این بار از حسگری بزرگتر استفاده کند.

شما در مورد قابلیت های گلکسی نوت ۲۰ چه فکر می‌کنید. نظرات خود را با ما مطرح نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Decadecimal Dream Life
    Decadecimal Dream Life | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    برای ما ایرانیا اولین مورد قیمته که مهمه، احتمالا تا سه ماه دیگه قیمت پرچمدارا به قیمت پراید میرسه

مطالب پیشنهادی