ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نشانه‌های مرتبط به ویروس کرونا
علمی

مرگ ۳ کودک آمریکایی با علائم مربوط به کووید-۱۹؛ فصل جدید کرونا آغاز شده؟

فرماندار نیویورک با اعلام مرگ سه کودک با نشانه‌های مرتبط به ویروس کرونا هشدار داد که فصل جدیدی درباره بیماری مهلک کرونا شروع شده و باورهای قبلی در مورد مصون بودن کودکان زیر سوال رفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۸

فرماندار نیویورک با اعلام مرگ سه کودک با نشانه‌های مرتبط به ویروس کرونا هشدار داد که فصل جدیدی درباره بیماری مهلک کرونا شروع شده و باورهای قبلی در مورد مصون بودن کودکان زیر سوال رفته است.

«اندرو کومو»، فرماندار نیویورک از درگذشت دو کودک ۵ و ساله و یک نوجوان بر اثر نشانه های مربوط به کرونا خبر داده است. در حالی که گمان می رفت ویروس کرونا تنها باعث برخی نشانه‌ها خفیف در کودکان می شود، طی هفته گذشته این ایالت شاهد ۷۳ مورد ابتلای شدید کودکان به شوک سمی شبیه به بیماری کاوازاکی بوده است. هیچ یک از این کیس ها علائم درگیر شدن سیستم تنفسی مربوط به کرونا را نداشته اند اما نتیجه تست کووید-۱۹ آنها مثبت بوده است.

بیماری کاوازاکی که عمدتا کودکان را هدف می گیرد با تحریک بیش از حد سیستم ایمنی باعث تب، اسهال شدید، بثورات و ورم ملتحمه می شود. در موارد وخیم تر دیواره شریان ها به حدی متورم می شود که انتقال خون به قلب مختل شده و در نهایت کودک جانش را از دست می دهد.

نشانه‌های مرتبط به ویروس کرونا

این مساله به آمریکا محدود نمی شود و در بریتانیا هم نوجوانی ۱۴ ساله با علائم مشابه درگذشت است. در دیگر کشورهای اروپایی هم مواردی از ابتلای افراد کم سن و سال به درد شکمی، عوارض گوارشی و التهاب قلب گزارش شده است.

دکتر «Jane Newburger»، مدیر برنامه کاوازاکی در بیمارستان کودکان بوستون با انتشار بیانیه‌ای خبری تاکید کرده که تعداد محدودی از کودکان بر اثر ابتلا به کودکان ۱۹ دچار سندرم التهاب حاد شده اند که اغلب به بستری شدن آنها منجر شده است. وی در عین حال تلاش کرده نگرانی خانواده ها و بیماران را کم کند:

هرچند بیماری کاوازاکی به قلب یا رگ های خونی آسیب می زند اما مشکلات قلبی طی پنج یا شش هفته از بین رفته و کودک بهبودی خود را باز می یابد.

وی در عین حال تاکید کرده گاهی عروق کرونر به شکل دائمی آسیب می بینند و به همین خاطر درمان سریع برای جلوگیری از ایجاد صدمات اساسی حیاتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی