ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین گلکسی S20 پلاس در رتبه دهم جدول DxOMark جای گرفت

بررسی‌های سایت DxOMark که خود را یک مرجع تخصصی بررسی دوربین معرفی می‌کند، در حال بحث‌برانگیزتر شدن هستند. حالا DxOMark پس از بررسی دوربین‌های پشتی گلکسی S20 پلاس امتیاز کلی ۱۱۸ را به آن‌ها داد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

بررسی‌های سایت DxOMark که خود را یک مرجع تخصصی بررسی دوربین معرفی می‌کند، در حال بحث‌برانگیزتر شدن هستند. حالا DxOMark پس از بررسی دوربین‌های پشتی گلکسی S20 پلاس امتیاز کلی ۱۱۸ را به آن‌ها داد. بدین ترتیب این گوشی با یک امتیاز بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس و دو امتیاز کمتر از می CC9 پرو پریمیوم ادیشن در «رتبه دهم» جدول جای گرفت.

با اینکه گلکسی S20 پلاس در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی است، ولی به گفته DXO کیفیت عکسبرداری آن به طور قابل توجهی از مدل گران تر یعنی S20 اولترا ضعیف تر است. در نتیجه دست کم هشت گوشی از سازندگانی همچون هواوی و زیرمجموعه آن یعنی آنر، اوپو و شیائومی قابلیت‌های عکسبرداری بهتری نسبت به گلکسی S20 پلاس به ارمغان می‌آورند.

سایت DxOMark در بررسی خود یکی از بزرگ ترین تفاوت‌های دوربین گلکسی S20 پلاس در مقایسه با مدل اولترا را عدم توانایی آن در حفظ جزئیات ذکر کرده است. این مشکل به طور مشخص در محیط‌هایی که شرایط ایده آلی برای عکسبرداری ندارند خود را نشان می‌دهد.

گلکسی S20 پلاس به خاطر عدم توانایی در ایجاد سوپر پیکسل‌ها همانند مدل اولترا با استفاده از فناوری ترکیب پیکسل‌ها یا همان Pixel Binning، جزئیات کمتری را ثبت کرده و پشت سر رقبایی همچون آنر 30 پرو پلاس، شیائومی می ‌10 پرو و گلکسی S20 اولترا قرار می‌گیرد.

به گفته منبع یاد شده اگر توقع بالایی از دوربین گلکسی S20 پلاس نداشته باشید، در بیشتر اوقات عملکردی شبیه به برادر بزرگ تر خود نشان می‌دهد ولی همچنان با فاصله کم پشت سر جدیدترین گوشی‌های هواوی قرار می‌گیرد.

امتیازات دوربین گلکسی S20 پلاس در DxOMark

مشکل عدم توانایی در حفظ جزئیات در عکس‌هایی که در محیط‌های سربسته گرفته شده‌اند با شدت بیشتری نمایان می‌شود و با نگاه نزدیک به عکس‌ها می‌توان متوجه کاستی‌های متعدد در لبه سوژه‌ها شد.

سایت DxOMark افکت بوکه نرم افزاری گلکسی S20 پلاس را «تقریباً» به خوبی رقبای گرانقیمت توصیف کرده و نقطه ضعف آن را تمایل زیاد به ایجاد موشن بلور ذکر کرده است. به گفته این سایت هوش مصنوعی اجازه عرض اندام به سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی 1/1.76 اینچی را نداده و فوکوس خودکار هنگام عکسبرداری در محیط‌هایی با نور متوسط یا کم، معمولاً سبب کاهش سرعت شاتر شده و در نهایت عکس‌هایی نیمه تار تحویل می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    من اصن این DxOmark رو قبول ندارم !

  • Hoseini_1
    Hoseini_1 | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سامسونگ و اپل به چه روزی افتادند همه میگن اجناس چینی آشغالن حالا دقت کنید که سامسونگ و اپل چقدر آشغال تر هستند که به گرد پای اجناس چینی نمیرسن

    • کامی خان
      کامی خان | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

      اینکه کیفیت عکسش با اختلاف ۳، ۴ عددی پایین تر باشه دال بر آشغال بودن نیست و صرفا بر اساس کیفیت دوربین گوشی ها رو رتبه بندی نمی کنن.

مطالب پیشنهادی