ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
امنیت

سرقت ۵۰۰ گیگابایت دیتا در حمله سایبری به حساب گیت هاب مایکروسافت

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، یک گروه هکری ادعا کرده که بیش از ۵۰۰ گیگابایت دیتا از مخازن خصوصی حساب گیت هاب مایکروسافت سرقت کرده است. این حمله سایبری توسط گروه هکری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، یک گروه هکری ادعا کرده که بیش از ۵۰۰ گیگابایت دیتا از مخازن خصوصی حساب گیت هاب مایکروسافت سرقت کرده است.

این حمله سایبری توسط گروه هکری «ShinyHunters» انجام شده و اعلام کرده‌اند دسترسی کامل به مخازن خصوصی این شرکت دارند. این گروه هکری تا به امروز حملات زیادی را صورت داده که برای مثال می‌توان به سرقت اطلاعات ۹۱ میلیون کاربر فروشگاه اینترنتی «توکوپدیا» و فروش اطلاعات میلیون‌ها کاربر در دارک وب اشاره کرد.

هکرها ۵۰۰ گیگابایت از پروژه‌های خصوصی مایکروسافت را دانلود و ۱ گیگابایت از آن را در یک انجمن هکری منتشر کرده‌اند تا افراد ثبت‌نامی به آن‌‌ها دسترسی پیدا کنند. این گروه هکری ابتدا قصد داشت این اطلاعات را به فروش برساند، اما هم اکنون تصمیم گرفته آن‌ها را به صورت رایگان فاش کند.

مایکروسافت

در این گزارش به این موضوع اشاره شده که برخی از هکرها اطلاعات فاش شده را جعلی می‌دانند. یکی از کارمندان مایکروسافت، «سم اسمیت» در پاسخ به توییت شرکت امنیت سایبری Under The Breach اعلام کرده که این افشاگری جعلی است. در حالت کلی به نظر می‌رسد پروژه‌ای در این اطلاعات وجود ندارد که مایکروسافت نگران افشای آن باشد.

در ماه‌های اخیر حملات سایبری افزایش چشمگیری داشته که برای مثال شرکت امنیت سایبری Cyble به تازگی اعلام کرده که یک گروه هکری به بزرگترین پلتفرم آموزش آنلاین هند، Unacademy حمله کرده و اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر را به مبلغ ۲۰۰۰ دلار فروخته است. علاوه بر این، اطلاعات ۵۰۰ هزار حساب Zoom نیز در گذشته در دارک وب و همچنین انجمن‌های هکری با قیمت پایینی به فروش رسیده‌اند.

در گذشته هکری اطلاعات ۲۶۷ میلیون حساب فیسبوک را با قیمت ۵۰۰ یورو در دارک وب به فروش رسانده بود که شامل ایمیل، نام کامل، شماره تلفن و سن می‌شد. بد نیست بدانید برخی از اطلاعات به سرقت رفته به صورت رایگان در دارک وب منتشر می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    این همه اینترنت از کجا آورده ??? ؟؟؟
    500 گیگ برا دانلود و 500 گیگ هم برای آپلود !!!

مطالب پیشنهادی