ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چین
علمی

درخواست چین از کشورها برای ارسال تجهیزات پزشکی: از ما تمجید کنید

بر اساس گزارش‌هایی که شمار آن‌ها در حال افزایش است، مقامات چین به همتایان اروپایی خود فشار آورده‌اند تا برای دریافت تجهیزات پزشکی جهت مبارزه با ویروس کرونا، بیانیه‌های مثبت درباره این کشور منتشر کنند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

بر اساس گزارش‌هایی که شمار آن‌ها در حال افزایش است، مقامات چین به همتایان اروپایی خود فشار آورده‌اند تا برای دریافت تجهیزات پزشکی جهت مبارزه با ویروس کرونا، بیانیه‌های مثبت درباره این کشور منتشر کنند.

چین قصد دارد خود را به عنوان یک رهبر مسئول و قابل اعتماد در زمینه بهداشت جهانی نشان دهد و در این راستا نیز تلاش می‌کند. در طی دو ماه گذشته، بسیاری از مقامات عالی رتبه دولتی در کشورهایی که با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند، پکن را به علت کمک‌های پزشکی آن مورد ستایش قرار داده‌اند.

وزیر امور خارجه ایتالیا چین را مسئول نجات جان بسیاری از مردم این کشور دانسته و رئیس جمهور صربستان پس از دریافت محموله پزشکی از چین، بر پرچم این کشور بوسه زد. وزیر امور خارجه مکزیک نیز در توییت خود تصویری از هواپیمایی چینی حاوی تجهیزات پزشکی منتشر کرد و زیر آن عبارت «تشکر از چین» را نوشت.

چین

پس از این گفته‌ها، مقامات در برخی کشورها اعلام کردند که چین آن‌ها را تحت فشار گذاشته بود. مقامات چینی به «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان فشار آورده بودند که در ازای تجهیزات پزشکی با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین تماس بگیرد و از وی تشکر کند. به گفته سفیر ایالات متحده آمریکا در لهستان، این کشور تا زمانی که تماسی برقرار نمی‌کرد، این تجهیزات در اختیارش قرار نمی‌گرفت.

بر اساس اعلام روزانه آلمانی Die Welt Am Sonntag، مقامات چینی قصد داشتند به مقامات آلمانی نزدیک شوند و از آن‌‌ها درخواست کنند که بیانیه‌ای درباره عملکرد مثبت این کشور در مبارزه با کرونا و کمک آن به جامعه جهانی منتشر کنند. مدیر انستیتوی سیاست جهانی در برلین، «تورستن بنر» در این زمینه اعلام کرده:

«تلاش نسبتا تهاجمی حزب و دولت برای گفتن یک داستان خوب از چین، در واقع آگاهی عمومی از این اقدامات تبلیغاتی چین را افزایش می‌دهد. آن‌ها با اصرار در این زمینه، به پای خود شلیک می‌کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hoseini_1
    Hoseini_1 | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اینا همه چرت چون اروپا و امریکا که ادعای رهبری دنیا را دارن کرونا آبروشون را برد ونشون داد چقدر حقیرن حالا به این روش میخوان حفظ آبرو کنن با حمله به چین عیب خودشان را به فراموشی بسپارن

  • Sakaei
    Sakaei | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دولت و حکومت چین یک حکومت فاسده و مانند هر کشور دیکتاتوری دیگری برپایه پروپاگاندا اداره میشود
    امیدوارم این قائله که تموم شد رویکرد های فاشیستی علیه مردم چین به راه نیفتد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی