ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا ۲۰ درصد تولیداتش را از چین به هند منتقل می‌کند

بر اساس گزارشی جدید، اپل شاید فعالیت خود در کشور هند را افزایش دهد چرا که برخی از مقامات بلندپایه اپل چندین جلسه با مقامات دولتی صورت داده‌اند که نتیجه آن می‌تواند انتقال بخشی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

بر اساس گزارشی جدید، اپل شاید فعالیت خود در کشور هند را افزایش دهد چرا که برخی از مقامات بلندپایه اپل چندین جلسه با مقامات دولتی صورت داده‌اند که نتیجه آن می‌تواند انتقال بخشی از خطوط تولید این شرکت از چین به این کشور باشد.

اخیرا اپل تلاش زیادی کرده تا وابستگی خود به چین را کاهش دهد و برخی از محصولات خود را در کشورهایی مانند ویتنام و هند به تولید برساند. حالا گزارشی جدید خبر از این موضوع می‌دهد که این شرکت کوپرتینویی به دنبال انتقال یک پنجم ظرفیت تولید خود از کشور چین به هند است. این کار درآمد اپل از تولیدات محلی را به میزان ۵ میلیارد دلار در طی ۵ سال آینده افزایش می‌دهد.

پیامدهای انتقال خط تولید از چین به هند بسیار زیاد خواهد بود. هند در آینده نزدیک تبدیل به یکی از صادرکنندگان آیفون می‌شود و اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، اپل تبدیل به بزرگترین صادرکننده در هند خواهد شد. یکی از مقامات دولتی اعلام کرده:

«ما انتظار داریم گوشی‌های هوشمند اپل به ارزش ۴۰ میلیارد دلار که اکثر آن‌ها توسط شرکت‌های ویسترون و فاکسکان صادر می‌شوند، از طرح تشویق مرتبط با تولید (PLI) بهره‌مند شوند.»

اپل

در حال حاضر اپل بیانیه رسمی درباره این گزارش و گفته منتشر نکرده، البته منابع نزدیک به این شرکت اعلام کرده‌اند که در طرح جاه‌طلبانه PLI دولت چندین مشکل وجود داشته. این طرح‌ تشویقی که توسط دولت درنظر گرفته شده‌، بدنبال جذب شرکت‌های خارجی برای تولید گوشی‌ در هند است که باعث افزایش صادرات این کشور می‌شود.

اپل در چند سال پیش برای ورود به بازار آسیای جنوبی به خصوص هند، از خود علاقه نشان داده. در حالی که ارزش گوشی‌هایی که این برند در هند به فروش می‌رساند برابر با ۱.۵ میلیارد دلار است، تنها یک سوم آن‌ها توسط تولیدکنندگان محلی ساخته می‌شوند. در صورتی که میزان تولید آیفون در این کشور افزایش پیدا کند، قیمت این گوشی هوشمند با کاهش روبه‌‌رو می‌شود و فروش آن افزایش می‌یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    حالا که دارید منتقل میکنید چرا هند؟ به امریکا برگردونید . 20 سال دیگه هند هم براتون شاخ میشه ها. چرا درس نمیگیرید؟

مطالب پیشنهادی