ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی جدید OpenAI در هر سبکی آهنگ می‌سازد

شرکت OpenAI از هوش مصنوعی جدیدی به نام «جوک باکس» (Jukebox) رونمایی کرده که با استفاده از شبکه عصبی توانایی ساخت آهنگ در سبک‌های مختلف را دارد. به گفته شرکت OpenAI جوک باکس یک شبکه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

شرکت OpenAI از هوش مصنوعی جدیدی به نام «جوک باکس» (Jukebox) رونمایی کرده که با استفاده از شبکه عصبی توانایی ساخت آهنگ در سبک‌های مختلف را دارد.

به گفته شرکت OpenAI جوک باکس یک شبکه عصبی است که توانایی تولید موزیک و همچنین خوانندگی ابتدایی در طیف متنوعی از سبک‌های موسیقی و خوانندگی را داشته و با استفاده از فرمت صوتی خام (RAW) آموزش دیده است.

محققان شرکت OpenAI برای توسعه این هوش مصنوعی ابتدا از شبکه عصبی پیچشی (CNN) برای رمزگذاری و فشرده سازی فرمت RAW استفاده کردند. آن‌ها سپس با استفاده از ابزاری که ترنفسورمر نامیده شده فرمت صوتی فشرده جدید ایجاد کرده و آن را برای بازگردانی به فرمت خام به حالت نمونه برداری نشده (Unsampled) در آوردند. با این کار شبکه عصبی قادر به تولید آهنگ‌هایی است که وجود خارجی ندارند.

با وارد کردن سبک، هنرمند و متن ترانه به عنوان ورودی، جوک باکس قادر به تولید آهنگ کاملاً جدید است. در این لینک نزدیک به 8 هزار آهنگ تولید شده توسط این هوش مصنوعی با آلات موسیقی کامل و صداهای مختلف برای متن آهنگ از هنرمندان مختلف قرار گرفته‌اند.

محققان OpenAI قصد دارند با توسعه هوش مصنوعی خود امکان تولید آهنگ به کمک فایل‌های MIDI و Stem را فراهم کنند. به عقیده آن‌ها با این کار آهنگ سازان می‌توانند کنترل بیشتری روی تولید قطعات موسیقی داشته باشند. این هوش مصنوعی پتانسیل دگرگون کردن شیوه آهنگسازی را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی