ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رضا رحمانی
خودرو

وزیر صنعت قبل از به پایان رسیدن اولتیماتوم، برکنار شد

پس از آنکه شب گذشته وزیر صنعت خواستار روشن شدن تکلیف صنعت خودرو و بازار خودرو ظرف 24 ساعت آینده شد، هنوز این مهلت زمانی به پایان نرسیده بود که شاهد برکناری ایشان توسط ریاست ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۲

پس از آنکه شب گذشته وزیر صنعت خواستار روشن شدن تکلیف صنعت خودرو و بازار خودرو ظرف 24 ساعت آینده شد، هنوز این مهلت زمانی به پایان نرسیده بود که شاهد برکناری ایشان توسط ریاست جمهوری و سپردن کلید وزارت صنعت به مهندس مدرس خیابانی بودیم.

اعلام افزایش قیمت محصولات سایپا، تعیین روش قرعه کشی برای فروش فوری خودروها و اعلام سه نوع متفاوت فروش با قید و شرط برای ساماندهی به بازار خودرو کافی نبود تا رضا رحمانی بتواند سکان صنعت کشور را حفظ کند.

رضا رحمانی که از اواسط سال 1397 تا 1399 مسئولیت وزارت صنعت را برعهده داشت، در این مدت نتوانست تحول چندانی در شرایط پر فراز و نشیب صنعت خودرو کشور اجرا کند و اوج تاثیر گذاری او را باید تعیین مدیرعاملان جدید برای ایران خودرو و سایپا عنوان کرد.

در طول ماه های گذشته، انتقاد از عدم مدیریت بازار خودرو و شرایط نامشخص وزارت صنعت در مورد روند افزایش قیمت ها به تدریج درحال جدی تر شدن بود و در نهایت طی روزهای اخیر شاهد افزایش جدی تنش ها در این حوزه با رسیدن قیمت خودروهای ارزان نظیر پراید و تیبا به مرز یکصد میلیون تومان بودیم که در نهایت به برکناری رضا رحمانی انجامید.

گفتنی است که پیش رحمانی، محمد شریعتمداری نیز پس از تنها یکسال (1396 الی 1397) از سمت خود برکنار شده بود و از این رو می توان مدرس خیابانی را سومین تصمیم گیرنده وزارت صنعت در سه سال دوران فعالیت دولت دوازدهم عنوان کرد.

گفتنی است که مدرس خیابانی برخلاف رضا رحمانی، پیشینه چندانی در ساختار مدیریت صنعتی کشور ندارد و در عوض در طول 17 سال گذشته در وزارت بازرگانی مسئولیت های متعددی را در کارنامه داشته است.

به طور معمول این احتمال وجود دارد که عزل وزیر صنعت به تحولات مدیریتی جدی در دو خودروساز بزرگ دولتی منجر شود، از این رو حتی جایگزینی رضا رحمانی توسط فرشاد مقیمی (مدیرعامل فعلی ایران خودرو) نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali Ebadi
    Ali Ebadi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دزدی میرود و راهزنی‌می اید این است روزگار ما

  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    یه شاسگول رفت، یه شاسگول دیگه میاد...

  • fariborz.ak
    fariborz.ak | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کدوم کشور صنعت خودرو ملی هست!!که اینطوری لاوی گری بشه

مطالب پیشنهادی