ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 768G
تکنولوژی

کوالکام از چیپست اسنپدراگون 768G رونمایی کرد؛ ۱۵ درصد بهبود کارایی در گیمینگ

کوالکام امروز از جدیدترین پردازنده میان‌رده خود تحت نام اسنپدراگون 768G رونمایی کرده است. این چیپست به صورت مستقیم جایگزین اسنپدراگون 765G می‌شود. کوالکام می‌گوید این چیپست توانایی پردازشی CPU و GPU را تا ۱۵ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۳

کوالکام امروز از جدیدترین پردازنده میان‌رده خود تحت نام اسنپدراگون 768G رونمایی کرده است. این چیپست به صورت مستقیم جایگزین اسنپدراگون 765G می‌شود. کوالکام می‌گوید این چیپست توانایی پردازشی CPU و GPU را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد.

اسنپدراگون 768G جدیدترین گام کمپانی آمریکایی برای هیجان‌انگیزتر کردن بازار میان‌رده‌ها به حساب می‌آید. بر اساس گفته‌های این کمپانی توانایی پردازشی این چیپست در هر دو دپارتمان پردازنده و پردازنده گرافیکی نسبت به نسخه قبلی، ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین فرکانس کاری پردازنده این چیپست از ۲.۴ گیگاهرتز به ۲.۸ گیگاهرتز افزایش یافته.

اسنپدراگون 768G

باقی جنبه‌های این چیپست میان‌رده تغییر نداشته و همچنان از مودم داخلی 5G خود کوالکام با نام اسنپدراگون X52 بهره می‌برد. این مودم هر دو استاندارد تکنولوژی 5G را پوشش داده و گوشی‌هایی که به این چیپست مجهز شوند، می‌توانند هم به فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتزی متصل شوند و هم به موج‌های میلی‌متری. همچنین این مودم به کاربر اجازه می‌دهد تا از تکنولوژی 5G استاندارد و غیر استاندارد نیز استفاده کند.

نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که اسنپدراگون 765G خود ۲۰ درصد نسبت به اسنپدراگون ۷۶۵ بهبود یافته بود و هدف کوالکام افزایش بازدهی این چیپست در گیمینگ بود. اسنپدراگون 768G نیز از همین هدف پیروی می‌کند و قول افزایش بازدهی در مصارف گیمینگ را به کاربران می‌دهد اولین گوشی عرضه شده به بازار که از این چیپست استفاده می‌کند، شیائومی ردمی K30 پرو 5G بوده که به تازگی معرفی شده است.

در هر صورت می‌توان گفت کوالکام قصد دارد فاصله توان پردازشی چیپست‌های میان‌رده خود را به پرچمدارانی مثل اسنپدراگون ۸۶۵ کاهش دهد تا توجه کاربران را به بازار گوشی‌های میان‌رده نیز جلب کند. داخلی بودن مودم 5G اسنپدراگون 768G نیز تاثیر غیر قابل انکاری در مصرف باتری آن خواهد داشت. در نتیجه کاربران می‌توانند علاوه بر تجربه روان بازی‌ها، برای مدت بیشتری از شارژر فاصله بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی