ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان جهانی بهداشت: ۷ تا ۸ کاندید اصلی برای ساخت واکسن کرونا داریم

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حال حاضر بین هفت تا هشت واکسن ویروس کرونا نسبت به بقیه واکسن‌های در دست ساخت برتری دارند و توسعه آن‌ها با شتاب بیشتری انجام می‌گیرد. [digipullqoute place="left"]ادهانوم: ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۶

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حال حاضر بین هفت تا هشت واکسن ویروس کرونا نسبت به بقیه واکسن‌های در دست ساخت برتری دارند و توسعه آن‌ها با شتاب بیشتری انجام می‌گیرد.

ادهانوم: در حال حاضر بیش از صد واکسن در دست ساخت داریم

«تدروس ادهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس ویدیویی شورای اقتصاد و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) گفت که دو ماه قبل تصور می‌شد توسعه واکسن بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد. ولی به گفته او به کمک بودجه ۸ میلیارد دلاری که هفته گذشته سران چهل کشور، ارگان‌ها و بانک‌ها برای تحقیقات، درمان و آزمایش اهدا کرده‌اند، روند توسعه واکسن ویروس کرونا با شتاب بیشتری پیش می‌رود.

ادهانوم می‌گوید ۸ میلیارد دلار کافی نیست و منابع مالی بیشتری برای تسریع روند ساخت واکسن و از آن مهم تر برای تولید آن به تعداد کافی احتیاج خواهد بود تا همه مردم جهان بتوانند از واکسن استفاده کنند. او می‌گوید بیش از ۴۰۰ محقق برای ساخت واکسن تلاش می‌کنند.

ادهانوم با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود صد واکسن در دست ساخت است، گفت:

«ما کاندیدهای خوبی داریم. کاندیدهای برتر ۷ تا ۸ واکسن هستند. ولی ما در حال حاضر بیش از صد واکسن در دست ساخت داریم. ما تمرکز خود را معطوف واکسن‌های انگشت شماری که برتر هستند و می‌توانند نتایج بهتری را به ارمغان بیاورند، کرده‌ایم و آن‌ها را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهیم.»

او از بیان نام این واکسن‌ها خودداری کرد.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه ویروس کرونا «بسیار واگیردار و کشنده است» به کاهش موارد ابتلا در کشورهای غرب اروپا و افزایش مبتلایان در اروپای شرقی، آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شرق مدیترانه و مناطق دیگر اشاره کرد.

مدیر سازمان بین المللی کار (ILO) نیز در این کنفرانس حضور داشت و گفت که سازمان تحت امر او پیش بینی می‌کند که حدود ۳۰۵ میلیون کار تمام وقت در دنیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به خاطر شیوع ویروس کرونا از بین برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی