ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مبارزه با کرونا با استفاده از فناوری‌های پرداختی پی‌پینگ

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا نگرانی‌های زیادی در رابطه با استفاده از دستگاه پوز و رد و بدل کردن کارت بانکی برای کسب‌وکارها و مشتریان آن‌ها به وجود آمده است. باید گفت حتی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۰

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا نگرانی‌های زیادی در رابطه با استفاده از دستگاه پوز و رد و بدل کردن کارت بانکی برای کسب‌وکارها و مشتریان آن‌ها به وجود آمده است. باید گفت حتی با حذف پرداخت‌های نقدی و داد و ستد اسکناس‌ها، بازهم دستگاه‌های پوز و کارت‌های عابر بانک می‌توانند عامل انتقال ویروس کرونا باشند و از همین رو با کمک فناوری می‌توان راه بهتری پیدا کرد. سرویس‌های متنوع پرداخت‌یار پی‌پینگ در حوزه ارائه درگاه پرداخت، کمک زیادی به کسب‌وکارهای مختلف کرده است تا قطع‌کننده‌ی زنجیر شیوع کرونا ویروس باشند.

کد QR اختصاصی 

پرداخت یار «پی‌پینگ» یک کد QR منحصر به فرد برای هر کسب‌وکار و فروشگاهی در نظر می‌گیرد که می‌توان آن را به جای دستگاه پوز در اختیار مشتریان قرار داد.  در این حالت مشتریان می‌توانند بدون نیاز به ثبت نام در پی‌پینگ با اسکن کد QR به صورت آنلاین پرداخت‌ها را انجام دهند و امکان پیگیری پرداخت برای فروشنده در وبسایت یا اپلیکیشن پی‌پینگ امکان‌پذیر است.

درخواست پول به صورت تکی و گروهی

در سرویس درخواست پول پی‌پینگ، با وارد کردن مبلغ، توضیحات، شماره تماس و یا ایمیل مشتری یک پیامک حاوی لینک پرداخت برای او ارسال می‌شود. مشتری با ورود به لینک، بعد از مشاهده توضیحات و مبلغ پرداخت وارد درگاه بانکی می‌شود و بعد از پرداخت برای فروشنده نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.

اگر مشتریان انبوهی دارید، می‌توانید از ویژگی درخواست پول به صورت گروهی پلتفرم پرداخت پی‌پینگ استفاده کنید. در این حالت اطلاعات افراد را به‌صورت گروهی در یک فایل Excel قرار دهید و در پی‌پینگ بارگذاری کنید تا لینک پرداخت برای تمامی آن‌ها به صورت خودکار ارسال ‌شود. نکته مهم اینکه لازم نیست این افراد لزوما در پی‌پینگ ثبت نام کرده باشند چرا که مستقیما به درگاه بانکی راه پیدا خواهند کرد. با استفاده از این سرویس، تاریخ پرداخت، پرداخت‌کننده، کد پرداخت، مبلغ و وضعیت پرداخت را، هم به صورت آنلاین و هم در قالب یک فایل می‌توان مشاهده کرد.

صدور فاکتور آنلاین

راهکار یکپارچه پرداخت پی‌پینگ قابلیت صدور فاکتور را نیز داراست؛ به این ترتیب موضوع داشتن فاکتور که برای برخی از افراد که نیازمند داشتن فاکتور در امور کسب‌وکار خود هستند نیز حل شده است. ارائه فاکتور خرید که در آن محصولات، خدمات، هزینه حمل‌ونقل و تخفیف اعمال‌شده ذکر شده باشد یکی از لازمه‌های هر کسب‌وکاری است تا هم مشخصات خرید قابل مشاهده باشد و هم مشتری بتواند در صورت نیاز پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

فاکتور آنلاین پی‌پینگ می‌تواند جایگزین مناسبی برای فاکتورهای کاغذی باشد و به این ترتیب، انتقال آلودگی‌های و ویروس‌ها به حداقل ممکن می‌رسد. با کمک این فاکتورها هر کسب‌وکاری می تواند برای مشتری خود به صورت آنلاین فاکتور صادر کند. پس از صدور فاکتور، لینک فاکتور به طور خودکار برای مشتری پیامک یا ایمیل می‌شود و مشتری می‌تواند پس از مشاهده فاکتور و کلیک بر دکمه پرداخت وارد درگاه بانکی شده و پرداخت انجام دهد. بعد از هر پرداخت برای صاحب کسب و کار نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.

گزارش گیری از وضعیت فاکتورها از طریق سایت، اپلیکیشن و نرم افزار فروشگاهی امکان پذیر است. فاکتورهای معوق، فاکتورهای مرجوعی، فاکتورهای اصلاح شده و فاکتورهای پرداخت شده به صورت جداگانه قابل گزارش گیری هستند. همچنین این فاکتورها قابلیت زمان‌بندی شدن دارند و اگر تمایل دارید از مشتری به صورت دوره‌ای یا قسطی پول دریافت کنید می‌توانید تعیین کنید تا فاکتورهای شما در بازه‌های مشخص به صورت خودکار برای مشتری ارسال شوند.

اگر می‌خواهید بدون نصب اپلیکیشن پی‌پینگ، از تمام امکانات آن بر روی تلفن همراه، تبلت یا رایانه شخصیتان بهره‌مند شوید، کافی است به سایت این مجموعه مراجعه کنید. پس از آن در منوی مرورگر خود، گزینه‌ی Add to Homescreen را بزنید. از طریق میانبر ایجادشده در صفحه‌ی Home، می‌توانید به اپلیکیشن پی‌پینگ دسترسی داشته باشید. PWA پی‌پینگ، امکانی مفید برای استفاده از خدمات پی‌‌پینگ در سیستم‌‌عامل‌های مختلف به خصوص iOS است.

برای دانلود اپلیکیشن و نرم افزار فروشگاهی پی‌پینگ به سایت پی‌پینگ مراجعه کنید. اپلیکیشن پی‌پینگ در کافه بازار نیز برای دانلود موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی