ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از استخدام متخصصان فضای ابری گوگل و آمازون چه هدفی دارد؟

اپل در چند ماه اخیر چندین مهندس نرم افزار شناخته شده با تخصص در رایانش ابری را به خدمت گرفته و گمانه زنی‌هایی را در مورد رقابت با غول‌های فضای ابری بوجود آورده است. بر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

اپل در چند ماه اخیر چندین مهندس نرم افزار شناخته شده با تخصص در رایانش ابری را به خدمت گرفته و گمانه زنی‌هایی را در مورد رقابت با غول‌های فضای ابری بوجود آورده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری Protocol، اقدام اپل برای به خدمت گرفتن متخصصان رایانش ابری سبب ایجاد هیاهو در جامعه ابری شده و نشان می‌دهد کمپانی کوپرتینویی به فکر قدرتمندتر کردن زیرساخت‌های ابری خود است تا با شرکت‌هایی مثل آمازون، مایکروسافت و گوگل رقابت کند.

کارمندانی که اپل استخدام کرده در کوبرنتیز (Kubernetes) و کانتینرها تخصص دارند. «Michael Crosby» از مهندسان پیشین داکر (Docker) و متخصص کانتینرها، یکی از افرادی است که در سال ۲۰۲۰ به اپل ملحق شده است.

تلاش اپل برای به خدمت گرفتن متخصصان رایانش ابری

«Arun Gupta» از کارمندان سابق آمازون وب سرویس (AWS) نیز ماه فوریه به استخدام کمپانی کوپرتینویی درآمده و رهبری پروژه‌های متن باز این شرکت را بر عهده گرفته است. «Maksym Pavlenko» یکی دیگر از کارمندان سابق AWS که سابقه کار روی خدمات مدیریت کانتینرها را دارد نیز به استخدام اپل درآمده است.

یکی از کارمندان سابق گوگل به نام «Francesc Campoy» هم حالا در اپل مشغول کار روی کوبرنتیز است. کوبرنتیز، پلتفرمی متن باز برای ارکستراسیون برنامه‌های کانتینرسازی شده است که اجازه مدیریت اپلیکیشن‌های کانتینرسازی شده را در چند میزبان می‌دهد.

اپل همچنین چندین آگهی استخدام نیز منتشر کرده که نشان می‌دهند این شرکت به دنبال توسعه ابزارهای جدید برای تیم‌های داخلی برنامه نویسی نرم افزار است.

اپل پلتفرم‌های مبتنی بر فضای ابری قدرتمندی همچون iCloud، اپ استور، اپل تی وی پلای، اپل موزیک و غیره دارد، ولی تاکنون نتوانسته همردیف غول‌های فضای ابری مثل آمازون، مایکروسافت، گوگل، فیسبوک و نتفلیکس قرار گیرد.

این شرکت سال ۲۰۱۸ از برنامه‌های خود برای سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در بازه پنج ساله جهت ساخت دیتاسنتر در آمریکا خبر داد و سال ۲۰۱۹ به بنیادی به نام CNFC که از کوبرنتیز و کانتینرها میزبانی می‌کند ملحق شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی