ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگرهای گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ پلاس تفاوت چشمگیری خواهند داشت

دیروز یکی از افشاگران دنیای فناوری فاش کرد که گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهند داشت. با توجه به اینکه سری گلکسی S20 هم نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند، مجهز شدن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

دیروز یکی از افشاگران دنیای فناوری فاش کرد که گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهند داشت. با توجه به اینکه سری گلکسی S20 هم نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند، مجهز شدن سری نوت به پنل روان تر چندان دور از انتظار نبود. حال این افشاگر اطلاعات جدیدی در مورد سری نوت ۲۰ فاش کرده که نشان می دهند فقط مدل گران‌تر نمایشگر روان‌تر دارد.

به گفته «راس یانگ»، مؤسس و مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، گلکسی نوت ۲۰ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ندارد و نرخ رفرش نمایشگر آن مثل بسیاری از گوشی‌ها ۶۰ هرتز خواهد بود. گلکسی نوت ۲۰ پلاس اما به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود.

اگر این شایعه صحت داشته باشد به این معنی است که نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ در مقایسه با مدل گرانقیمت تر هم از لحاظ رزولوشن (+1080p در برابر +1440p) و هم از لحاظ رفرش ریت بسیار ضعیف تر خواهد بود.

گلکسی نوت ۲۰

مجهز شدن گلکسی نوت ۲۰ به نمایشگر ۶۰ هرتزی می‌تواند به معنی قیمت کمتر آن باشد. البته با توجه به قیمت فضایی پرچمداران اخیر سامسونگ، نمی‌توان به قیمت «مقرون به صرفه» گلکسی نوت ۲۰ چندان امیدوار بود.

سامسونگ احتمالاً به دلیل صرفه جویی در مصرف باتری مدل پایه را به نمایشگر ۶۰ هرتزی مجهز کرده است. نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی که با فناوری LTPS ساخته شده‌اند، انرژی زیادی مصرف می‌کنند. پنل گلکسی نوت ۲۰ پلاس از نوع اولد LTPO است که به گفته یانگ «بهترین انتخاب برای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است». البته این پنل نیز قیمت بیشتری داشته و قیمت نهایی گوشی را بالاتر خواهد برد.

یانگ می‌گوید این اطلاعات توسط سامسونگ تأیید شده‌اند، ولی از آنجا که سازنده کره‌ای تاکنون در این مورد سکوت اختیار کرده، بهتر است به این اطلاعات با کمی شک و تردید نگریست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی