ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ترامپ پشت ایلان ماسک درآمد: همین حالا کارخانه را باز کنید

در روزهای گذشته بازگشایی کارخانه «فریمانت» تسلا در کالیفرنیا، جنجال‌های زیادی در پی داشته. در حالی که مقامات بهداشتی شهرستان «آلامدا» از فعالیت مجدد این کارخانه ممانعت کرده بودند، ایلان ماسک آن را بازگشایی کرد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

در روزهای گذشته بازگشایی کارخانه «فریمانت» تسلا در کالیفرنیا، جنجال‌های زیادی در پی داشته. در حالی که مقامات بهداشتی شهرستان «آلامدا» از فعالیت مجدد این کارخانه ممانعت کرده بودند، ایلان ماسک آن را بازگشایی کرد. در جدیدترین اقدام، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ در توییتی از مدیرعامل تسلا حمایت کرده است.

از تاریخ ۳ اسفند به علت شیوع کرونا، مردم در کالیفرنیا خانه نشین شدند و فعالیت کارخانه تسلا در این ایالت متوقف شد. در روزهای اخیر ایلان ماسک فشار زیادی به مقامات وارد کرده تا فعالیت این کارخانه دوباره آغاز شود. روز دوشنبه خبرگزاری‌های محلی خبر از این دادند که خودروهای کارکنان این شرکت در پارکینگ به چشم می‌خورند، موضوعی که ماسک آن را توسط توییتی تایید و به ادامه تولید از بعدازظهر دوشنبه خبر داد. وی همچنین گفته بود که اگر قرار باشد کسی دستگیر شود، او باید پاسخگو باشد.

بعدازظهر دوشنبه کلانتری شهرستان آلامدا و مقامات بهداشتی این شهرستان در بیانیه‌ای اعلام کردند:

«امروز، ۲۲ اردیبهشت ما متوجه شدیم که کارخانه تسلا در فریمانت شروع به فعالیت کرده. ما به تسلا اعلام کرده بودیم تا زمانی که به برنامه مصوب مطابق با دستورات مقامات بهداشتی محلی دست پیدا کنیم، این شرکت می‌تواند حداقل فعالیت‌های اساسی را انجام دهد.»

دونالد ترامپ در توییتی به شرح زیر از ماسک حمایت کرده:

«کالیفرنیا باید همین حالا به تسلا و ایلان ماسک اجازه بازگشایی کارخانه را بدهد. این کار می‌تواند سریع و بدون خطر انجام شود.»

دونالد ترامپ

ماسک روز شنبه ایالت کالیفرنیا را به خروج مقر تسلا از این ایالت و انتقال آن به نوادا یا تگزاس تهدید کرده بود. تسلا همچنین از شهرستان آلامدا در دادگاه فدرال شکایت کرد و از قاضی درخواست کرد دستور توقف تولید شرکت‌های خودروسازی را با حکمی، باطل کند. علاوه بر دونالد ترامپ، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، «استیون منوچین» نیز با ایلان ماسک موافق است و اعتقاد دارد که کالیفرنیا باید در بازگشایی کارخانه به تسلا کمک کند. منوچین اعلام کرده:

«من با ایلان ماسک موافق هستم. وی یکی از بزرگترین کارفرمایان و تولیدکنندگان در کالیفرنیا است و این ایالت باید هرآنچه که برای رفع مشکلات سلامتی نیاز است را در اولویت قرار دهد تا وی بتواند سریع و به صورت ایمن، کارخانه خود را بازگشایی کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mehdi
    mehdi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ترامپ همیشه طرف پولدارها رو میگیره.

  • Neo
    Neo | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    قدرت پول بببن ترو خدا

  • michael
    michael | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    دمش گرم

مطالب پیشنهادی