ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلتفرم بلاکچین TON
تکنولوژی

تلگرام پروژه بلاکچین و ارز دیجیتال گرم را لغو کرد

سرویس پیام‌رسان تلگرام رسما اعلام کرد که پلتفرم بلاکچین TON یا شبکه باز تلگرام را پس از مدت‌ها مجادله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، لغو کرده است. مدیرعامل و موسس تلگرام، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۴

سرویس پیام‌رسان تلگرام رسما اعلام کرد که پلتفرم بلاکچین TON یا شبکه باز تلگرام را پس از مدت‌ها مجادله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، لغو کرده است.

مدیرعامل و موسس تلگرام، «پاول دورف» در کانال شخصی خود نوشت:

«امروز یک روز غم‌انگیز برای ما در تلگرام است. ما توقف پروژه بلاکچین خود را اعلام می‌کنیم.»

به گفته دورف، دادگاهی در ایالات متحده آمریکا مانع از توسعه شبکه باز تلگرام شده. موسس تلگرام در این زمینه گفته:

«چگونه؟ فرض کنید چندین نفر باهم برای ساخت یک معدن طلا پول تهیه می‌کنند تا در آینده طلایی که خارج می‌شود را با یکدیگر تقسیم کنند. پس از این کار قاضی می‌آید و می‌گوید: این افراد برای این پول خود را در معدن طلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به سود دست پیدا کنند و آن‌ها این طلا را برای خود نمی‌خواهند، بلکه بدنبال فروش آن به افراد دیگر هستند. به همین علت آن‌ها اجازه ندارند به طلا دست پیدا کنند.

شاید این حرف به نظر شما منطقی نباشد و شما نیز تنها فردی با این تفکر نیستید، اما چنین اتفاقی دقیقا برای پلتفرم بلاکچین TON به عنوان معدن و توکن گرم به عنوان طلا رخ داده. قاضی از این دلیل استفاده کرد و گفت که مردم مجاز به خرید و فروش گرم نیستند، در حالی که می‌توانند بیت کوین بخرند و بفروشند.»

پلتفرم بلاکچین TON

در حالی پاول دورف خبر از توقف پروژه پلتفرم بلاکچین TON داده که ماه گذشته میلادی به راه‌اندازی آن در آوریل ۲۰۲۱ اشاره کرده بود. علاوه بر این، موسس تلگرام به سرمایه‌گذاران پیشنهاد بازپرداخت ۱.۲ میلیارد دلار، بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری آن‌ها یا ۱۱۰ درصد در یکسال پس از راه‌اندازی این پلتفرم را داده بود.

دورف در یادداشت خود به این موضوع اشاره کرده که دادگاه آمریکا اعلام کرده که توکن گرم نمی‌تواند حتی در خارج از آمریکا توزیع شود، چرا که شهروندان آمریکا بدنبال راه‌حل‌هایی برای دسترسی به پلتفرم TON خواهند بود. دورف نوشته:

«متاسفانه حرف قاضی در آمریکا درباره یک مسئله درست است: ما، مردمی که در خارج از آمریکا هستیم می‌توانیم برای انتخاب رئیس جمهورهای خود رای دهیم اما زمانی که نوبت به مسائل مالی و فناوری می‌رسد، همچنان به ایالات متحده آمریکا وابسته هستیم.»

این پیام‌رسان برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ایده پلتفرم TON و ارز دیجیتال گرم را با سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشت و شرکت‌های «Benchmark» و «Lightspeed Capital» به همراه چندین سرمایه‌گذار روسی با پرداخت مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار به این پروژه پیوستند.

در نهایت موسس تلگرام نوشته:

«من می‌خواهم این نوشته را با آرزوی خوش‌شانسی برای تمام افرادی که در تلاش برای تمرکززدایی، تعادل و برابری در جهان هستند، به پایان ببرم. شما در حال نبرد درستی هستید و این نبرد ممکن است بزرگترین نبرد نسل ما باشد. ما امیدواریم که شما در جایی که ما شکست خورده‌ایم، موفق شوید. بنابراین مراقب باشید و اجازه ندهید فردی شما را گمراه کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • baabak_mousavi
    baabak_mousavi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    من این مثال دوروف رو نمیفهمم بلاک چین یه پلتفرم غیر متمرکزه معدن طلا یه جا ثابت معلومه باید اجازه فعالیت رو از زمین دار بگیره آخه چرا یه کشور بتونه جلو فعالیت یه سیستمی که محل خاصی براش تعریف نشده رو بگیره... حرفش خیلی مسخرس مث اینه آمریکا بخاد جلو کارکرد اینترنت رو بگیره با عقل جور در نمیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی