ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۳ دادستان آمریکا: آمازون درباره بیماری و مرگ کارکنانش بر اثر کرونا شفاف‌سازی کند

ائتلافی از ۱۳ دادستان ایالات متحده آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به جف بزوس، مدیرعامل آمازون و «جان مکی»، مدیرعامل «هول فودز مارکت» از آن‌‌ها خواسته‌اند محافظت از کارکنان خود را در دوران شیوع کرونا تقویت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

ائتلافی از ۱۳ دادستان ایالات متحده آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به جف بزوس، مدیرعامل آمازون و «جان مکی»، مدیرعامل «هول فودز مارکت» از آن‌‌ها خواسته‌اند محافظت از کارکنان خود را در دوران شیوع کرونا تقویت و همچنین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را نیز منتشر کنند.

این نامه توسط «مورا هیلی»، دادستان ایالت ماساچوست به همراه دادستان‌های ایالت‌های کنتیکت، دلاویر، ایلینوی، مریلند، اورگن، پنسیلوانیا، میشیگان، مینه‌سوتا، نیومکزیکو، نیویورک و واشنگتن دی.سی. نوشته شده. در ماه مارس نیز نامه‌ مشابهی برای این شرکت‌ها ارسال شده بود. هیلی در این نامه نوشته:

«آمازون و هول فودز باید تمام راه‌های ممکن برای حفاظت از کارکنان و مشتریان در زمان شیوع کووید-۱۹ را درنظر بگیرند. ما دوباره از این شرکت‌ها می‌خواهیم که به ما اطمینان دهند که مطابق دستورات ایالتی و دستورالعمل‌ فدرال با هدف حفظ امنیت کارکنان در دوران بحران، عمل می‌کنند.»

آمازون

در این نامه به صورت ویژه به مواردی مانند مرخصی بیماری، اقدامات امنیتی، سیاست‌های آمازون پیرامون آگاه‌سازی کارکنان و اخراج کارکنان اشاره شده. در گذشته ۹ سناتور دموکرات به اخراج کارمندانی که خبر از ایمنی پایین محل کار خود داده بودند، واکنش نشان داده بودند. دادستان‌ها از آمازون خواسته‌اند که اطلاعات مربوط به تعداد کارکنان مبتلا به کرونا یا افرادی که بخاطر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، منتشر کند. در ادامه این نامه نوشته شده:

«اگر چنین رفتارهایی اثبات شوند، ممکن است بند 11c قانون ایمنی و بهداشت شغلی را نقض ‌کند. در برخی ایالت‌ها قوانینی وجود دارد که از انتقام‌جویی جلوگیری می‌کند. در مواقع بحرانی حتی احساس خطر از قرار داشتن در معرض انتقام جویی نیز می‌تواند کارمندانی را که نگرانی‌هایی در رابطه با اقدامات بهداشتی و ایمنی دارند نیز ساکت کند و آن‌ها همکارانشان، مشتریان و مردم را در معرض خطر جدی قرار دهند.»

در این نامه قدم اضافه‌ای برای شفافیت در رفتارهای هول فودز برداشته شده:

«ما نگران این موضوع هستیم که دفاتر ما و عموم مردم بجای گزارش‌های مستقیم هول فودز، در حال اطلاع از این تحولات جدی توسط گزارش‌های رسانه‌های دست دوم هستند. بر همین اساس از هول فودز درخواست می‌کنیم که توضیحاتی از سیاست‌ها و فرایندهای خود پیرامون تحولات کووید-۱۹ در فروشگاه‌ها که مرتبط با مصرف‌کنندگان، عموم مردم و مقامات بهداشتی هستند، ارائه کنند.»

آمازون اخراج افشاگران را تکذیب کرده و همچنین خبر از این داده که اقدامات ضروری برای ادامه کار کارگران خود را مدنظر قرار داده. در پایان این نامه نوشته شده:

«فروش آمازون و هول فودز رشد چشمگیری داشته و مشتریان با خانه‌نشین شدن، بیش از پیش به خرید از فروشگاه‌های آنلاین تمایل نشان می‌دهند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی