ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

داروی رمدسیویر
علمی

چرا افراد سالخورده و با سابقه بیماری در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرترند؟

متخصصان معتقدند یکی از دلایل آسیب پذیری بیشتر افراد سالخورده در برابر ویروس کرونا و همچنین افراد با سابقه بیماری را پیدا کرده اند. گروهی از اسید ریبونوکلئیک‌های کوچک که مسئول حمله به ویروس کرونا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

متخصصان معتقدند یکی از دلایل آسیب پذیری بیشتر افراد سالخورده در برابر ویروس کرونا و همچنین افراد با سابقه بیماری را پیدا کرده اند.

گروهی از اسید ریبونوکلئیک‌های کوچک که مسئول حمله به ویروس کرونا هستند، با کهولت سن و بیماری‌های مزمن کاهش پیدا می‌کنند. محققان می‌گویند احتمالا به همین دلیل افراد سالخورده و افراد با سابقه بیماری در برابر بیماری کووید ۱۹ آسیب پذیرتر هستند.

پزشکان مرکز سالخوردگی سالم دانشگاه آگوستا آمریکا (Centre for Healthy Aging at Augusta University) می‌گویند سطح مولکول‌های اسید ریبونوکلئیک کوچک که باید با ویروس کرونا حین عفونت زایی در بدن مبارزه کنند، با بالا رفتن سن و بیماری‌های مزمن کاهش پیدا می‌کند. به گفته آن‌ها کاهش این اسید ریبونوکلئیک ها احتمالا یکی از دلایل آسیب پذیری بیشتر افراد مسن و افراد با سابقه بیماری در برابر ویروس کرونا است.

محققان می گویند کاهش سطح ریز RNA ها احتمالا یکی از دلایل آسیب پذیری بیشتر افراد سالخورده در برابر ویروس کرونا است

محققان که یافته‌های خود را در ژورنال Aging and Disease منتشر کرده‌اند، می‌گویند ریزآران‌ای‌ها یا میکروارناها (microRNA) در خط مقدم مبارزه با ویروس‌هایی که بدن حمله می‌کنند قرار دارند و سن و برخی بیماری‌های مزمن تعداد آن‌ها را کاهش می‌دهند، بنابراین ویروس کرونا کار راحت تری برای تکثیر خواهد داشت.

محققان میکروارناهای مهمی که به ویروس کرونا واکشن نشان می‌دهند را شناسایی کرده و قصد دارند پس از غربال سازی و پیدا کردن مهم ترین آن‌ها، روش‌هایی برای تکثیر آن‌ها پیدا کنند.

محققان پس از بررسی ۲۹ نمونه ویروس SARS-CoV-2 از ۱۷ کشور دنیا، ۸۷۳ نمونه از میکروارناهایی که ژنوم ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهند، شناسایی کردند که بسیاری از آن‌ها با کهولت سن و بیماری‌هایی مثل دیابت و مشکلات قلبی کاهش پیدا می‌کنند.

مطالعاتی که قبلا انجام شده‌اند نشان می‌دهند بیمارانی که کمبود این میکروارناها را داشته‌اند، به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند و از هر پنج نفر آن‌ها چهار نفر فوت کرده‌اند.

محققان می‌گویند وارد کردن ریزRNAها به بدن (احتمالا از طریق بینی) می‌تواند سطح آن‌ها را افزایش داده و بدن را برای مبارزه با ویروس قوی تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی