ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین تصاویر از نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد

مرسدس بنز S کلاس همواره از جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودروی جهان برخوردار بوده است، زیرا هر نسل از این سدان لوکس و پرچمدار که معرفی می‌شود، انبوهی از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های جدید را با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

مرسدس بنز S کلاس همواره از جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودروی جهان برخوردار بوده است، زیرا هر نسل از این سدان لوکس و پرچمدار که معرفی می‌شود، انبوهی از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های جدید را با خود به ارمغان می‌آورد.

اولین نسل از S کلاس در سال 1972 متولد شده و از آن تاریخ تاکنون، شرکت مرسدس بنز شش نسل مختلف از این اتومبیل تشریفاتی را راهی بازار کرده است. نسل کنونی S کلاس که با کد W222 شناخته می‌شود، از سال 2013 روی خط تولید قرار دارد. با وجود ارایه نسخه فیس‌لیفت در سال 2017 این نسل از S کلاس دیگر پا به سن گذاشته احساس می‌شود و زمان آن فرا رسیده که جای خود را به نسل جدید بدهد.

تصاویر شکار شده توسط عکاسان جاسوس حکایت از آن دارند مرسدس بنز این روزها سخت سرگرم تست جاده‌ای پروتوتایپ نسل جدید S کلاس است. هر چند بدنه پروتوتایپ‌ها به خوبی پوشانده شده، ولی برخی طراحان آزاد با کمک گرفتن از اندک جزئیات موجود، پیش‌نمایشی نزدیک به واقعیت از نسل بعدی S کلاس را ارائه کرده‌اند.

رندرینگی از نسل بعدی مرسدس بنز S کلاس

اما اخیرا چند تصویر نسبتا کم کیفیت از پروتوتایپ S کلاس جدید بدون پوشش استتاری در شبکه های اجتماعی منتشر شده و توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است. با دقت در این تصاویر می‌توان متوجه شد که نسل آتی S کلاس بر اساس زبان طراحی فعلی مرسدس بنز شکل گرفته و از لحاظ المان‌های ظاهری به ویژه در نمای عقب تا حد زیادی شبیه CLS خواهد بود. البته نوار کرومی موجود بین دو چراغ، وجه تمایز S کلاس از CLS محسوب می‌شود.

در طرفین سپر دو خروجی بزرگ اگزوز به چشم می‌خورد، البته به نظر می‌رسد مثل بعضی از محصولات مرسدس این خروجی‌ها صرفا نقشی تزئینی داشته باشند.

در نمای روبرو، جلوپنجره خودرو با رشد ابعاد مواجه شده و شکل آن نیز اندکی تغییر پیدا کرده است. چراغ‌ها هم مشابه مدل‌های اخیر کمپانی طراحی شده‌اند. برای ایجاد تمایز چیدمان اجزا و گرافیک چراغ‌ها متفاوت از دیگر اعضای خانواده دیده می‌شود.

به طور کلی باید گفت همانطور که از ژرمن‌ها انتظار می‌رود، تغییرات ظاهری نسل بعدی S کلاس انقلابی نبوده و این سدان مجلل در حال طی کردن روندی تکاملی است، روندی که البته خودرو را از آن چهره باوقار قبلی دورتر کرده و به سمت چهره‌ای عبوس‌تر و خشک‌تر سوق داده است.

اما در داخل کابین اوضاع کاملا متفاوت است، چرا که شاهد تغییرات بسیار گسترده‌ای هستیم. در طراحی این بخش اشتوتگارتی ها کانسپت ویژن EQS را سرلوحه خود قرار داده و از آن الگوبرداری کرده‌اند.

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس

بخش میانی داشبورد خودرو حالا میزبان یک نمایشگر بزرگ عمودی برای سیستم اینفوتینمنت است. در پشت فرمان هم از نمایشگر عریض دیجیتال استفاده شده، اما نکته عجیب اینکه در پشت این نمایشگر یک شکاف بزرگ وجود دارد. برخی گمان می‌کنند این شکاف دربردارنده اجزای سیستم هداپ دیسپلی پیشرفته‌ای باشد.

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس

در نسل بعدی مرسدس بنز S کلاس خبری از دریچه‌های گرد و زیبای قبلی نخواهد بود، زیرا آنها جای خود را به نمونه‌های مستطیلی شکل داده‌اند. علاوه بر این‌ها داشبورد خلوت‌تر از قبل شده و بیشتر امکانات خودرو از طریق نمایشگر لمسی مرکزی مدیریت خواهند شد. شایان ذکر است اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مرسدس بنز امسال از نسل جدید S کلاس پرده‌برداری خواهد کرد.

در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم با توجه به دلایلی مثل دستکاری تصاویر، محیطی که عکسبرداری شده، عدم همخوانی سایه‌ها و انعکاس‌ها و همچنین کیفیت پایین عکس‌ها باید با دیده تردید به اصالت آنها نگاه کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • reza30670
    reza30670 | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    نسل قبلی معرکه بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی