ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: ترافیک مصرفی شبکه شاد تا پایان خردادماه رایگان شد

وزیر ارتباطات از رایگان شدن ترافیک مصرف شبکه شاد برای تمامی دانش آموزان و معلمان تا پایان خرداد ماه خبر داد. «محمد جواد آذری جهرمی» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۳

وزیر ارتباطات از رایگان شدن ترافیک مصرف شبکه شاد برای تمامی دانش آموزان و معلمان تا پایان خرداد ماه خبر داد.

«محمد جواد آذری جهرمی» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که با مساعدت رییس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه مقرر شده تا استفاده از شبکه شاد برای تمامی دانش آموزان تا پایان خرداد ماه (سال تحصیلی) در تمامی اپراتورها رایگان محاسبه شود.

به گفته جهرمی این موضوع از فردا محقق خواهد شد. او قول مساعد داده که شخصا برای محقق شدن این موضوع در تمامی سرویس‌های ارائه دهنده اینترنت پیگیری خواهد کرد. جهرمی همچنین اعلام کرده بیش از ۹۰ درصد دانشگاه‌های کشور که وزارت علوم لیست آنها را به وزارت ارتباطات اعلام کرده نیز از ترافیک مصرفی رایگان بهره‌مند هستند.

جهرمی در توییتر خود نیز ضمن اعلام این خبر تاکید کرده که در تلاش است تا حجم مصرفی شبکه شاد برای همیشه برای دانش آموزان و کادر آموزشی کشور رایگان محاسبه شود.

شایان ذکر است وعده رایگان شدن اینترنت مصرفی این شبکه در آخر فروردین ماه توسط «مهدی شرفی»، سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش پرورش اعلام شده بود که صبح امروز در نهایت اجرایی شد.

گفتنیست بر اساس بند ۳۰ قانون اساسی دولت موظف است تا وسایل آموزش رایگان را تا سطح متوسطه برای کلیه دانش آموزان سراسر کشور ایجاد کند: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.» بر این اساس و با آنلاین شدن کلاس‌های آموزشی و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه باید گفت رایگان شدن حجم مصرفی اینترنتی این شبکه جزو وظایف دولت بوده که اکنون بعد از وقفه‌ای یک ماهه به مرحله اجرایی در آمده است.

شبکه شاد که برای برقراری کلاس‌های آنلاین تمام مدارس کشور و با همکاری آموزش و پرورش و همراه اول شکل گرفته است تا به امروز به بیش از ۱۲ میلیون از دانش آموزان کشور خدمات ارائه می‌دهد. با این حال برخی مدارس نیز آموزش‌های خود را در بسترهایی دیگر ادامه می‌دهند و همچنین برخی مناطق نیز به دلیل عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت و یا عدم تجهیزات لازم دانش آموزان، از یادگیری و تحصیل در این شبکه محروم مانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی