ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویمو و جذب ۳ میلیارد دلار سرمایه؛ تجاری‌سازی فناوری خودران سرعت می‌گیرد

اولین جذب سرمایه خارجی شرکت ویمو که انتظار می‌رفت ۲.۲۵ میلیارد دلار به دارایی‌های آن اضافه کند، به لطف سرمایه‌گذاران جدید به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. در تاریخ ۱۲ اسفند این شرکت که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اولین جذب سرمایه خارجی شرکت ویمو که انتظار می‌رفت ۲.۲۵ میلیارد دلار به دارایی‌های آن اضافه کند، به لطف سرمایه‌گذاران جدید به ۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

در تاریخ ۱۲ اسفند این شرکت که در حوزه فناوری‌های خودران فعالیت دارد، اولین جذب سرمایه خارجی خود را اعلام کرد. سرمایه‌گذاران را شرکت‌های «سیلور لیک»، «Canada Pension Plan Investment Board»، «شرکت سرمایه‌گذاری مبادالا»، «Magna International»، «Andreessen Horowitz»، «AutoNation» و شرکت مادر آن یعنی «آلفابت» تشکیل می‌دهند. پس از اعلام این خبر، برخی کمپانی‌های دیگر مانند «T. Rowe Price Associates» ،«Perry Creek Capital» و «Fidelity Management & Research Company» نیز در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند.

تا به امروز ویمو برای توسعه خودروهای خودران اغلب به شرکت مادر خود وابسته بوده. بر اساس گفته این شرکت، سرمایه‌گذاری‌های جدید تجاری‌سازی فناوری خودران را سرعت می‌بخشد، فناوری که با توجه به شیوع کرونا نسبت به گذشته ضروری‌تر به نظر می‌رسد. مدیرعامل ویمو، «جان کرافچیک» در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«کووید-۱۹ روی این موضوع که تکنولوژی خودران می‌تواند باعث انتقال ایمن و بهداشتی افراد شود و همچنین در اختیار سرویس‌های تحویل کالا قرار بگیرد، تاکید می‌کند.»

ویمو

سرمایه‌گذاری جدید برای ویمو و شرکت مادر آن یعنی آلفابت بسیار خوشایند خواهد بود، چرا که میزان هزینه‌های آلفابت کاهش پیدا می‌کند. گفته شده که تا به امروز آلفابت ۱ میلیارد دلار در این شرکت خرج کرده و تنها بخش کوچکی از این هزینه توسط سرویس محدود ربات‌های تجاری و تاکسی‌های آن در آریزونا جبران شده است.

یکی از سرمایه‌گذاران جدید ویمو در این حوزه فعالیت زیادی دارد و به خوبی با دنیای خودروهای الکتریکی و خودران آشناست. T. Rowe Price Associates سرمایه‌گذار اصلی در شرکت رقیب ویمو یعنی «کروز» و همچنین استارتاپ خودروهای برقی «ریویان» است. ویمو از ماه مارس به علت قرنطینه فعالیت خود را متوقف کرده، اما از همین هفته تست‌های خود را در آریزونا دوباره شروع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی