ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

پایان بحران کرونا به چندین نوع واکسن کووید-۱۹ نیاز دارد

چهار نفر از مدیران نهادهای علمی برجسته دنیا از جمله دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر «مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که جهان برای عبور از بحران کووید-۱۹ نه به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

چهار نفر از مدیران نهادهای علمی برجسته دنیا از جمله دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر «مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که جهان برای عبور از بحران کووید-۱۹ نه به یک واکسن بلکه به تعدادی از آنها نیاز دارد.

بسیاری از نهادهای پزشکی و تحقیقاتی از هفته ها قبل روی تولید واکسنی برای کرونا تمرکز کرده اند. در حالی که جهان منتظر معرفی یک واکسن کارآمد است دکتر فائوچی و همکارانش از نیاز به چندین واکسن خبر داده اند. در این مقاله دکتر «لرنس کوری»، استاد بیماری های عفونی «مرکز تحقیقات سرطان Fred Hutchinson» در این باره گفته است:

«ما بایک بیماری مواجهیم که سرعت انتشار آن از امراض عفونی دیگر در دوران مدرن بیشتر است. تحقیق و توسعه واکسن های کووید-۹ به خلاقیت، همکاری و تعهد به حفظ جان انسان ها در سریع ترین زمان ممکن نیاز دارد.»

بیل گیتس: واکسن کرونا شاید در برنامه واکسیناسیون نوزادان قرار بگیرد

در نگارش این مقاله «فرانسیس کالینز»، مدیر انستیتوی ملی سلامت و «حان ماسکولا»، مدیر مرکز تحقیقات واکسن NIAID نیز نقش داشته اند. آنها با اشاره به تنوع واکسن های در دست آزمایش تاکید کرده اند که برای عبور از بحران باید چندین واکسن از آزمایش ها سربلند خارج شوند:

«بعید است یک واکسن خاص نیاز جهانی را مرتفع سازد و از اینرو پیاده سازی یک رویکرد استراتژیک برای تلاش چندجانبه در راستای تولید واکس حیاتی است.»

روز گذشته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که حدود صد واکسن کرونا در دست تولید است و از این میان ۷ تا ۸ مورد از شانس بالایی برای موفقیت برخوردار هستند. از آنجا که پایه و اساس بسیاری از واکسن ها بر مبنا و فرضیات مشترک قرار دارد، کارایی هر کدام می تواند نوید دهنده مفید بودن واکسن‌های دیگر نیز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ramyar Ahmadi
    Ramyar Ahmadi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    100 واکسن ساختند 7 8 تایی به درد میخوره البته اونم شانسیه و هیچ مشخص نیست که کار کنه.
    این ویروس علاجی نداره مگه پروردگار متعال ریشه ویروس کووید ۱۹ بکنه.

مطالب پیشنهادی