ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالون‌‌‌های اینترنت رسان آلفابت برای بهبود پوشش‌دهی به موزامبیک آمدند

آلفابت اعلام کرد بالون اینترنت رسان این شرکت به نام «Loon» به زودی دسترسی به اینترنت 4G را در مناطق محروم موزامبیک فراهم خواهد کرد. آلفابت در همکاری با یکی از اپراتورهای موزامبیک به نام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

آلفابت اعلام کرد بالون اینترنت رسان این شرکت به نام «Loon» به زودی دسترسی به اینترنت 4G را در مناطق محروم موزامبیک فراهم خواهد کرد.

آلفابت در همکاری با یکی از اپراتورهای موزامبیک به نام «Vodacom» قصد دارد اینترنت 4G را در استان‌های «کابو دلگادو» (Cabo Delgado) و «نیاسا» (Niassa) ارائه کند. این دو استان از پهناورترین مناطق کشور موزامبیک محسوب شده و دسترسی به اینترنت در آن‌ها محدود است و یا اصلاً وجود ندارد.

شرکت آلفابت پیش از این بالون «Loon» را به منظور بهبود ارتباطات در کنیا به هوا فرستاده بود و حالا قصد دارد با ارائه اینترنت در موزامبیک، در دو کشور آفریقایی خدمات دهی را آغاز کند.

به گفته آلفابت، اپراتور «Vodacom» با استفاده از بالون Loon اینترنت 4G را به منظور بهبود سرعت دیتا، تماس، پیام کوتاه و USSD ارائه خواهد کرد. این بالن با تمام دستگاه‌هایی که از 4G VoLTE و سیمکارت پشتیبانی می‌کنند، سازگار بوده و همانند یک دکل مخابراتی عمل می‌کند.

مدیرعامل شرکت Loon که از زیر مجموعه‌های آلفابت به شمار می‌رود، می‌گوید Vodacom یکی از بزرگ ترین اپراتورهای آفریقاست و به میلیون ها نفر از کشورهای مختلف خدمات دهی انجام می‌دهد. او از همکاری با موزامبیک به عنوان اولین قدم برای گسترش سرویس‌دهی در دیگر کشورهای آفریقای یاد کرده است.

شرکت Loon و اپراتور Vodacom قرار است تجهیزات لازم را برای اتصال بالون‌ها به شبکه‌های مرکزی این اپراتور نصب کنند. شرکت Loon نیز پس از پرواز آزمایشی بالون‌ها و آگاهی از الگوهای بادی، بالون‌های نهایی را به هوا خواهد فرستاد. به گفته این دو شرکت خدمات دهی «از ماه‌های آتی» شروع خواهد شد.

شرکت Loon تاکنون با کشورهای پورتوریکو، کنیا و پرو برای ارائه اینترنت در مناطق محروم قرارداد امضا کرده است. این شرکت در همکاری با اپراتورها و کمپانی‌هایی مثل نوکیا و Telefonica به دنبال فراگیر کردن استفاده از بالون‌های بلند پرواز برای ارائه اینترنت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی