ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

رشد ۶۸ درصدی فیسبوک در شناسایی پست‌های نفرت‌پراکن به لطف هوش مصنوعی

فیسبوک می‌گوید در سه ماهه اول سال جاری میلادی، ۶۸ درصد پست‌های نفرت پراکنی بیشتری را در مقایسه با سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ حذف کرده است. این شبکه اجتماعی می‌گوید دلیل افزایش حذف پست‌ها، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

فیسبوک می‌گوید در سه ماهه اول سال جاری میلادی، ۶۸ درصد پست‌های نفرت پراکنی بیشتری را در مقایسه با سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ حذف کرده است. این شبکه اجتماعی می‌گوید دلیل افزایش حذف پست‌ها، پیشرفت چشمگیر سیستم‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی بوده که این شرکت با استفاده از آن‌ها محتواهای نفرت پراکنی را شناسایی و حذف می‌کند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در کنفرانسی ویدیویی با خبرنگاران گفت که این شرکت از اوایل ماه مارس به دلیل خانه نشین شدن بیشتر بررسی کنندگان محتوا، از هوش مصنوعی برای مدیریت محتواها استفاده کرده است. به گفته او سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی حالا ۹۰ درصد از پست‌های نفرت پراکنی را پیش از گزارش کاربران شناسایی می‌کنند.

فیسبوک

زاکربرگ می‌گوید فیسبوک در تلاش است تا بررسی کنندگان محتواها را به شیوه‌ای امن از خانه بررسی کنند. او اضافه کرد که به خاطر کووید ۱۹ و کاهش نیروی انسانی، عملکرد فیسبوک در بررسی محتواها کمی افت داشته و بروز خطا دور از انتظار نخواهد بود.

فیسبوک می‌گوید برای مبارزه با محتواها و اخبار جعلی، سیستم‌های بینایی رایانه‌ای جدیدی توسعه داده که به محتواهایی از این قبیل برچسب جعلی می‌زنند، از وایرال شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند و یا آن‌ها را حذف می‌کنند.

فیسبوک می‌گوید در سه ماهه اول ساله جاری میلادی، ۸۰۶ هزار پست نفرت پراکنی را حذف کرده که نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ با ۸۳۴ هزار پست، کاهش داشته است. این شبکه اجتماعی می‌گوید با اتکا به سامانه‌های بینایی رایانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی، پست‌های آسیب زننده و پست‌هایی که با ترکیب متن و عکس (مثل میم ها) و یا متن و ویدیو در پی آسیب رساندن هستند را شناسایی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی