ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا چین را به تلاش برای سرقت تحقیقات مرتبط با کووید ۱۹ متهم کرد

پلیس فدرال آمریکا هشدار داد که هکرهای وابسته به چین با حمله به ارگان‌های آمریکایی به دنبال سرقت تحقیقات انجام شده در مورد کووید ۱۹ هستند. FBI و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

پلیس فدرال آمریکا هشدار داد که هکرهای وابسته به چین با حمله به ارگان‌های آمریکایی به دنبال سرقت تحقیقات انجام شده در مورد کووید ۱۹ هستند.

FBI و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا (CISA)، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اقدامات هکرهای چینی برای دسترسی به مالکیت معنوی، داده‌ها و تحقیقات مرتبط با واکسن‌ها، روش‌های درمانی و آزمایش‌های ویروس کرونا را رصد کرده‌اند.

این دو سازمان با اشاره به اینکه ارگان‌های تحقیقاتی که در مورد بیماری کووید ۱۹ تحقیقات انجام می‌دهند، باید هرگونه فعالیت‌های مشکوک را زیر نظر داشته باشند، می‌گویند سرقت تحقیقات مرتبط با کووید ۱۹ می‌تواند در ارائه روش‌های درمانی موثر، بهینه و امن خلل ایجاد کند.

آمریکا چین را به تلاش برای سرقت تحقیقات مرتبط با کووید ۱۹ متهم کرد

چند هفته قبل مقامات آمریکایی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNN گفتند که چندین حمله سایبری به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، مراکز درمانی و کمپانی‌های داروسازی آمریکایی را رصد کرده‌اند. آن‌ها دولت چین را مسئول انجام این حملات دانستند و حالا FBI و CISA اتهامات را وارد مرحله جدیدی کرده‌اند.

«Global Times» روزنامه دولتی چین در واکنش به این بیانیه گفت که مقامات آمریکایی «عقل خود را کاملاً از دست داده اند.»

تلاش چینی‌ها برای هک کردن شرکت‌های آمریکایی اتفاق تازه‌ای نیست. دولت این کشور متهم است که در مورد شیوع ویروس کرونا پنهانکاری کرده و با پخش اطلاعات نادرست به بحران کنونی در جهان دامن زده است.

دولت آمریکا در گذشته چین را مسئول حمله به مراکز درمانی آمریکا معرفی کرده است. اواخر اردیبهشت ماه سال قبل، چهار سال پس هک شدن سازمان Anthem، دومین سازمان بزرگ بیمه درمانی در آمریکا، وزارت دادگستری آمریکا یک گروه هکری چینی را مسئول این ماجرا اعلام کرد. در جریان این حمله اطلاعات ۸۰ میلیون نفر از افرادی که با سازمان Anthem در ارتباط بودند به سرقت رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کمونیستا از رو نمیرن متنفرم از حکومت چین

  • آریا
    آریا | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چینی های تفاله

    • Sakaei
      Sakaei | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

      درسته چین حکومت بسیار کثیفی داره اما امیدوارم این رویکرد منجر به اقدامات و افکار فاشیستی علی مردم چین نشه

مطالب پیشنهادی