ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت «مسنجر رومز» فیسبوک منتشر شد؛ تماس تصویری گروهی با ۵۰ شرکت‌کننده

فیسبوک روز پنج شنبه اعلام کرد که قابلیت جدید چت ویدیویی گروهی این کمپانی به نام «مسنجر رومز» (Messenger Rooms) هم اکنون در دسترس همه کاربران موبایل و دسکتاپ قرار گرفته است. قابلیت مسنجر رومز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

فیسبوک روز پنج شنبه اعلام کرد که قابلیت جدید چت ویدیویی گروهی این کمپانی به نام «مسنجر رومز» (Messenger Rooms) هم اکنون در دسترس همه کاربران موبایل و دسکتاپ قرار گرفته است.

قابلیت مسنجر رومز شبیه ابزار ویدیو چت Zoom بوده و به کمک آن حداکثر ۵۰ کاربر می‌توانند تماس تصویری انجام دهند. تماس‌های تصویری محدودیت زمانی ندارند و کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی یا کامپیوتر به گروه ملحق شوند. امکان ورود به گروه بدون داشتن اکانت فیسبوک نیز وجود دارد.

فیسبوک در صفحه حریم خصوصی مسنجر رومز به اقداماتی که برای امن تر کردن آن انجام داده اشاره کرده است. ایجاد کننده روم می‌تواند آن را قفل کند تا کاربران دیگر نتوانند به آن وارد شوند، علاوه بر این می‌توان کاربرانی که تصادفا وارد شده‌اند را حذف و کاربران خاطی را ریپورت یا بلاک کرد.

فیسبوک می‌گوید: «فارغ از اینکه با اکانت فیسبوک و یا به عنوان میهمان از رومز استفاده می‌کنید، ما بر تماس‌های صوتی و یا تصویری شما را نظارت نمی‌کنیم.» این شبکه اجتماعی می‌گوید تمام کاربران دنیا می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن مسنجر، اتاق یا روم (Room) ایجاد کنند. کاربران آمریکایی شمالی می‌توانند علاوه بر اپلیشکین مسنجر، از طریق فیسبوک هم این کار را انجام دهند.

فیسبوک می‌گوید در ماه‌های آتی قابلیت‌های بیشتری را به مسنجر رومز اضافه می‌کند و امیدوار است کاربران همه دنیا به کمک این قابلیت بتوانند فارغ از بعد مسافت، با دوستان خود در ارتباط باشند.

ابزار ویدیو چت Zoom به خاطر بحران کووید ۱۹ به یکی از برنامه‌های مورد علاقه کاربران در دوران قرنطینه تبدیل شده است. این ابزار تا قبل از شیوع ویروس کرونا بیشتر توسط کارمندان و ادارات استفاده می‌شد ولی حالا رشد بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند و روز به روز به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. فیسبوک قصد دارد با قابلیت مسنجر رومز با Zoom رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی