ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل شرکت واقعیت مجازی NextVR را خرید؛ هدست VR زودتر از راه می‌رسد؟

اپل شرکت واقعیت مجازی «NextVR» را تصاحب کرد. تخصص این شرکت ضبط رویدادهای زنده مثل کنسرت‌ها و مسابقات ورزشی برای هدست‌های واقعیت مجازی است. اپل احتمالا می‌خواهد از فناوری‌ها و تخصص شرکت یاد شده برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

اپل شرکت واقعیت مجازی «NextVR» را تصاحب کرد. تخصص این شرکت ضبط رویدادهای زنده مثل کنسرت‌ها و مسابقات ورزشی برای هدست‌های واقعیت مجازی است. اپل احتمالا می‌خواهد از فناوری‌ها و تخصص شرکت یاد شده برای توسعه هدست واقعیت افزوده یا مجازی استفاده کند.

9to5Mac اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی برای اولین بار خبر خرید شرکت NextVR توسط اپل را منتشر کرد. اپل و NextVR این خبر را تأیید نکردند و تا چندین هفته سکوت کردند. 9to5Mac می‌گوید اپل این شرکت را با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار تصاحب کرده، اما کمپانی کوپرتینویی از فاش کردن رقم قرارداد خودداری می‌کند.

اپل شرکت NextVR را تصاحب کرد

اپل در بیانیه‌ای کوتاه به بلومبرگ می‌نویسد: «اپل هر چند وقت یکبار شرکت‌های فناوری کوچک را تصاحب می‌کند. ما معمولاً در مورد اهداف و برنامه‌های خود صحبتی نمی‌کنیم.»

در حال حاضر معلوم نیست اپل چگونه می‌خواهد از فناوری‌های شرکت NextVR استفاده کند، اما گزارشات متعدد حاکی از آنند که این شرکت در حال توسعه عینک واقعیت افزوده و همچنین هدست واقعیت مجازی است و احتمالاً یکی یا هر دوی آن‌ها مثل هدست‌هایی همچون Windows Mixed Reality، هولولنز و Magic Leap One دارای قطعه VR خواهند بود.

بر اساس داده‌های پلتفرم Crunchbase، شرکت NextVR در یک دهه گذشته بیش از ۱۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این شرکت سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و تمرکز خود را به جای جنبه سخت افزاری واقعیت مجازی، روی ضبط و فشرده سازی ویدیوها برای هدست‌های ۳۶۰ درجه معطوف کرد.

شرکت NextVR در گذشته با ارگان‌هایی مثل CNN و لیگ‌های ورزشی مثل NBA و NASCAR برای پخش بازی‌ها و رویدادها برای هدست‌های واقعیت مجازی همکاری کرده است.

اپل دست کم سه شرکت را در سال جاری میلادی تصاحب کرده است. این شرکت پیش‌تر استارتاپ ایرلندی Voysis فعال در زمینه فناوری‌های صوتی و همچنین اپلیکیشن هواشناسی معروف Dark Sky را خریداری کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی