ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایمن مثل یک خودروی سوئدی؛ پولستار 2 هنگام تصادف باتری را از مدار خارج می کند

پولستار (Polestar) یکی از تازه ترین برندهایی است که قصد دارد رقابتی مستقیم با شرکت تسلا داشته باشد. این برند در واقع زیرمجموعه کمپانی ولوو بوده و جیلی چین مالکیت آن را در اختیار دارد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

پولستار (Polestar) یکی از تازه ترین برندهایی است که قصد دارد رقابتی مستقیم با شرکت تسلا داشته باشد. این برند در واقع زیرمجموعه کمپانی ولوو بوده و جیلی چین مالکیت آن را در اختیار دارد.

تاکنون دو محصول توسط پولستار معرفی شده که عبارتند از کوپه هیبریدی و اسپرت 1 و مدل فست بک و تمام الکتریکی 2. پولستار 2 به نوعی رقیب تسلا مدل 3 محسوب می شود و در بازار باید با این سدان محبوب آمریکایی رقابت کند.

نام خودروسازان سوئدی به ویژه ولوو، همواره یادآور ایمنی بوده و مشتریان اتومبیل های برخاسته از این کشور را در کلاس خود ایمن ترین می دانند. اما با توجه به اینکه تسلا مدل 3 جزو امن ترین خودروهای جهان است، پولستار 2 برای اثبات برتری خود راه سختی را پیش رو خواهد داشت.

بد نیست اشاره کنیم مدل 3 بیشترین امتیازهای ممکن را از دو موسسه آمریکایی IIHS و NHTSA دریافت کرده و انتظارات از یک خودروی امن را تا حد زیادی بالا برده است. از این رو مدل های تازه وارد معمولا با این سدان 35 هزار دلاری مقایسه می شوند.

پولستار به منظور ارتقای سطح ایمنی، مدل 2 را با قابلیتی به نام SPOC Block تجهیز کرده است. SPOC شکل اختصاری عبارت Severe Partial Offset Crash بوده و با کمک بلوک آلومینیومی مستحکمی که در لبه پایینی فایروال نصب شده وظیفه دارد از باتری و کابین در مقابل ضربات محافظت کند.

برای ارتقای ضریب ایمنی، باتری لیتیوم یونی پولستار 2 نیز به گونه ای طراحی شده که در صورت وقوع تصادف شدید، به طور خودکار از مدار خارج می شود.

در کنار موارد یاد شده باید گفت پولستار 2 به نسل جدید سیستم های کمکی راننده و سیستم Pilot Assist مجهز است. سوئدی ها ادعا می کنند سیستم Pilot Assist تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت می تواند کنترل پدال های گاز و ترمز و همچنین فرمان را در اختیار بگیرد. حال باید منتظر ماند و دید که عملکرد این سیستم در برابر اتوپایلوت تسلا چگونه خواهد بود.

توماس اینگنلات (Thomas Ingenlath) مدیرعامل پولستار معتقد است ساخته های این برند همانند محصولات ولوو جزو ایمن ترین خودروهای جهان خواهند بود، چرا که ایمنی برای آنها هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

احتمالا بدانید که پولستار 2 بر اساس پلتفرم CMA ساخته می شود، همان پلتفرمی که ولوو از آن برای تولید کراس اوور XC40 و دیگر مدل های سری 40 سود می برد. این پلتفرم در مدل های تمام الکتریکی امکان استفاده از پیشرانه های دو موتوره با قدرتی در حدود 400 اسب بخار را فراهم می سازد.

ناگفته نماند پولستار 1 از ماه مارس امسال فقط در کارخانه های چین مونتاژ می شود. برای این خودروی الکتریکی قیمت پایه ای برابر با 59,900 دلار تعیین شده است. برای مقایسه بد نیست بدانید نسخه Long Range تسلا مدل 3 قیمتی برابر با 48,990 دلار و نسخه Performance قیمتی برابر با 56,990 دلار دارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهربانی
    مهربانی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    تولیدات ایران خودرو و سایپا خیلی ایمن تر هستن.هنگام تصادف خیلی کوچیک زندگی تمام سرنشینانشون رو فورا از مدار خارج میکنن

مطالب پیشنهادی