ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

اولین پادتن کرونا با قابلیت مسدودسازی کامل عفونت ویروسی تولید شد

«سورنتو» موفق به کشف یک آنتی‌بادی کرونا شده که می‌تواند تبدیل به موفقیتی بزرگ شود. بر اساس نتایج پیش بالینی، این آنتی‌بادی می‌تواند فعالیت کووید-۱۹ را به صورت کامل مسدود کند. نتایج بدست آمده توسط ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

«سورنتو» موفق به کشف یک آنتی‌بادی کرونا شده که می‌تواند تبدیل به موفقیتی بزرگ شود. بر اساس نتایج پیش بالینی، این آنتی‌بادی می‌تواند فعالیت کووید-۱۹ را به صورت کامل مسدود کند.

نتایج بدست آمده توسط این شرکت هنوز به صورت بالینی مورد آزمایش و بررسی قرار نگرفته و این تحقیق در شرایط آزمایشگاهی انجام شده اما همچنان می‌توان به نتایج آن امیدوار بود. این شرکت اعلام کرده به توسعه این آنتی‌بادی کرونا ادامه می‌دهد تا بتواند به روش درمانی دست پیدا کند. به اعتقاد سورنتو این آنتی‌بادی که با نام «STI-1499» شناخته می‌شود، به علت توانایی خود برای مسدودسازی کامل اثر شاخک‌های پروتئین این ویروس روی سلول‌های انسانی، عملکرد بهتری نسبت به دیگر آنتی‌بادی‌های در حال توسعه دارد.

عملکرد این پادتن به گونه‌ای است که ویروس نمی‌تواند به سلول سالم متصل و به آن نفوذ کند و به همین دلیل، عفونت وارد بدن نمی‌شود. به اعتقاد سورنتو، این نمونه اولین پادتن در حال توسعه است که در دسته آنتی‌بادی‌های «کوکتل» قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر داروی ساخت سورنتو از آنتی‌بادی‌های زیادی تشکیل می‌شود که می‌توانند اثربخشی مناسبی برای جلوگیری از اتصال شاخک‌های پروتئین به سلول سالم داشته باشند.

آنتی‌بادی کرونا

اگر ویروس کرونا توسط فردی به فرد دیگر منتقل شود، این آنتی‌بادی مانع از ابتلای فرد دوم به آن خواهد شد. یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از محققان را به خود مشغول کرده، میزان جهش این ویروس است، چرا که بسیاری از ویروس‌های خانواده کرونا مانند سرماخوردگی علاقه شدیدی به جهش دارند. با توجه به این موضوع، توسعه درمان و ویروس می‌تواند تبدیل به امری سخت شود.

سورنتو قصد دارد با ترکیب آنتی‌بادی‌ها با رشته‌های مختلف ویروس مبارزه کند، البته این شرکت اعلام کرده که هم اکنون به دنبال توسعه STI-1499 به صورت مستقل است. این شرکت همچنین در حال مذاکره با رگولاتورها برای سرعت بخشیدن به توسعه روش‌های درمان و تولید گسترده آن‌ها است. در نهایت باید بگوییم هنوز درمان یا واکسن با کارایی کامل برای کووید-۱۹ توسعه پیدا نکرده، اما محققان و شرکت‌ها در سراسر جهان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pooria_mania
    pooria_mania | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اینا همش از برکات شبهای قدر و دعای مسوولینه?

مطالب پیشنهادی