ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ردیابی تماس
تکنولوژی

مقامات آمریکایی: فناوری ردیابی تماس گوگل و اپل بی مصرف است

اپل و گوگل ماه گذشته از طرحی مشترک برای توسعه سرویس ردیابی کرونا در اندروید و iOS خبر دادند و حالا مقامات بهداشتی ایالتی چنین سیستمی را بدون استفاده می‌دانند، چرا که محل قرارگیری در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

اپل و گوگل ماه گذشته از طرحی مشترک برای توسعه سرویس ردیابی کرونا در اندروید و iOS خبر دادند و حالا مقامات بهداشتی ایالتی چنین سیستمی را بدون استفاده می‌دانند، چرا که محل قرارگیری در معرض ویروس کرونا را نشان نمی‌دهد و اطلاعات در اختیار دولت قرار نمی‌گیرد.

مقامات در ایالت‌های «یوتا»، «داکوتای شمالی» و چندین ایالت دیگر پس از عدم تمایل به استفاده از فناوری این دو شرکت، در حال توسعه اپلیکیشن‌های مخصوص به خود یا استخدام فعالان این بخش هستند. به گفته این مقامات، بزرگترین مشکل این فناوری قوانین سختگیرانه مربوط به حریم شخصی است. علاوه بر ایالت‌های آمریکا، سرویس سلامت همگانی (NHS) بریتانیا نیز اعلام کرده که از مدل اپل و گوگل استفاده نمی‌کند.

یکی از مقامات در داکوتای شمالی به این موضوع اشاره کرده که این ایالت می‌خواهد ابتلا به این بیماری را با استفاده از ردیابی تماس شناسایی کند و متوجه شود این اتفاق دقیقا در کدام فروشگاه یا رستوران رخ داده است، چرا که تا به امروز افراد زیادی در مکان‌های خاصی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

قابلیت ردیابی تماس اپل و گوگل از بلوتوث استفاده می‌کند و زمانی که گوشی‌های هوشمند به یکدیگر نزدیک می‌شوند، اگر یکی از آن‌ها به کرونا مبتلا باشد، برای سایر افراد نوتیفیکیشن ارسال می‌کند. ماه گذشته این دو شرکت اعلام کردند که یک نرم افزار مخصوص تولید می‌کنند تا اپلیکیشن‌های بلوتوثی عملکرد بهتری از خود نشان دهند. ابتدا این ابزار در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا آن‌ها را با برنامه‌های خود ادغام کنند.

ردیابی تماس

در ماه‌های آینده، این ابزار توسط یک بروزرسانی به سیستم عامل‌های اندروید و iOS اضافه می‌شود. این دو شرکت قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ابزار خود درنظر گرفته‌اند که برای مثال می‌توان به عدم جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران اشاره کرد. این محدودیت‌ها باعث شده که ایالت‌ها بدنبال توسعه اپلیکیشن مخصوص به خود باشند.

اپلیکیشن درنظر گرفته شده برای ایالت یوتا به صورت خودکار تاریخچه داده‌های مکانی کاربران را با مقامات به اشتراک نمی‌گذارد، اما اگر فردی به کرونا مبتلا باشد، از او دعوت می‌شود که محل‌هایی که در ۱۴ روز پیش رفته‌ و افرادی که با آن‌ها ملاقات کرده‌ را به اشتراک بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی