ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

واردات خودرو به ایران برای سرمایه گذاران خارجی مجاز شد

واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ به‌دلیل شرایط خاص ارزی متوقف و ممنوع شد که با توجه به کمبود عرضه و افزایش تقاضا، افزایش چشمگیر قیمت‌ها را رقم زد. ‫با آنکه در سال‌های گذشته ممنوعیتی برای ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ به‌دلیل شرایط خاص ارزی متوقف و ممنوع شد که با توجه به کمبود عرضه و افزایش تقاضا، افزایش چشمگیر قیمت‌ها را رقم زد.

‫با آنکه در سال‌های گذشته ممنوعیتی برای ورود خودروهای خارجی وجود نداشت اما تعرفه‌‌های سنگین سبب شده بود تا کسی برای واردات خودرو اقدام نکند. از سه سال پیش به‌دلیل قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی، بارها بحث واردات خودرو مطرح و هر بار با مقاومت خودروسازان داخلی منتفی شد.‬

بر اساس مصوبه هیات وزیران در 14 اردیبهشت ماه سال جاری و به پیشنهاد وزارت اقتصاد، سرمایه گذاران خارجی می‌توانند به ازای هر 300 هزار دلار سرمایه گذاری در ایران، تا 3 دستگاه خودروی سواری نو را بدون ارائه جواز عبور و پس از تشریفات گمرکی تا 5 سال ورود موقت نمایند.

واردات خودرو

در این مصوبه که روز 20 اردیبهشت ماه از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، یک متن جدید به عنوان تبصره 3 به ماده 142 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، موضوع تصویب نامه 29 اسفند سال 1391 اضافه شده است.

مدت این مجوز ورود موقت یک ساله بوده اما با مجوز گمرک ایران با رعایت استانداردهای مربوط می‌تواند تا 5 سال تمدید شود.

باتوجه به رقابتی بودن بازار خودرو، انجمن واردکنندگان خودرو معتقد بود تا زمانی که دولت صاحب بنگاه‌های بزرگ است، نگاه به بنگاه‌داران به‌صورت عدالت‌محور نخواهد بود و تنها شرکت‌های زیرمجموعه دولت در اولویت حمایت قرار خواهند گرفت؛ بنابراین لازم است دولت بنگاه‌داری را رها کرده و دست از این فضا بردارد. با آزادسازی واردات و قرار دادن این خودروها در کنار خودروهای تولید داخل، حق انتخاب برای مردم به وجود آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بیشتر شبیه این میمونه سرمایه گذاری کنی میتونی واسه کسب کار خودت ماشین وارد کنی با عبور موقت 1ساله که تا 5سال تمدید میشه بدون هزینه بجای اینکه ماشین های استاندارد با قیمت های نجومی داخلی بخری ?

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    واقعا کسی در این کره زمین پیدا میشه که ۳۰۰ هزار دلار پولش رو در کشوری سرمایه گذاری کنه که میخواد استکبار جهانی رو نابود کنه؟

    • MrMojtaba
      MrMojtaba | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

      داداش جهت اطلاعت اینا برا سرمایه گذارا کاری نکردن، این کار صرفن برا اینه یه حفره ای تو قانونشون ایجاد شه که نور چشمیا قانونی ماشین وارد کنن ?

  • Omid
    Omid | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خسته نباشید من تمام مطالب را همیشه مطالعه میکنم اما در آپدیت جدید مشخص نیست ک کدوم مطلب رو قبلا خوندم تا دیگه باز نکنم

مطالب پیشنهادی