ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیت خانگی تشخیص کرونا
علمی

FDA مجوز اولین کیت خانگی و مستقل آزمایش کرونا را صادر کرد

«Everlywell» یکی از نخستین استارتاپ هایی بود که کار روی کیت خانگی تشخیص کرونا را شروع کرد و حالا توانسته به عنوان اولین توسعه دهنده کیت‌های خانگی مستقل مجوز استفاده اضطراری «سازمان غذا و داروی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

«Everlywell» یکی از نخستین استارتاپ هایی بود که کار روی کیت خانگی تشخیص کرونا را شروع کرد و حالا توانسته به عنوان اولین توسعه دهنده کیت‌های خانگی مستقل مجوز استفاده اضطراری «سازمان غذا و داروی آمریکا» را دریافت کند.

پیش از این کیت‌های تشخیص دیگری هم برای آزمایش کرونا توسعه یافته اند اما اغلب آنها تنها توسط سازنده قابل بررسی هستند. برای مثال می توان به پروژه تحت حمایت بیل گیتس اشاره کرد که البته از سوی FDA هم تایید نشده است. مزیت مدل طراحی شده توسط Everlywell در این است که می توان نمونه جمع آوری شده توسط آن را برای هر آزمایشگاهی ارسال کرده و نتیجه را دریافت کرد.

کیت خانگی تشخیص کرونا

این تست شامل ابزاری برای استخراج نمونه مخاط بینی و نحوه مهر و موم آن است. مشتریان می توانند از طریق سایت آنرا سفارش داده و در خانه دریافت کنند. پس از انجام نمونه گیری کافی است آنرا برای آزمایشگاهی ارسال کنند تا از طریق بررسی وجود توالی ژنتیکی ویروس ابتلا یا عدم ابتلا به کووید-۱۹ مشخص شود.

هدف FDA  از صدور مجوز اضطراری برای این کیت کاستن از بار سنگینی است که آزمایش کرونا بر دوش لابراتوارهای دولتی و خصوصی تحمیل کرده است. «Jeffrey Shuren»، از مدیران FDA در باره مزایای این کیت می گوید:

«صدور مجوز برای این کیت نمونه گیری کووید-۱۹ که در آزمایشگاه های مختلف قابل بررسی است، نه تنها دسترسی بیماران به تست را افزایش می دهد بلکه از دیگران در برابر ابتلای احتمالی حافظت می کند. صدور مجوز همچنین نمونه دیگری از همکاری بین شرکای خصوصی و دولتی است که در آن با استفاده از داده های یک مطالعه محصولی کاربردی توسعه داده شده و به پیشبرد برنامه های مبارزه با پاندمی کرونا کمک می کند.»

افراد بسیاری بدون داشتن علائم کرونا به این بیماری مبتلا شده و بدون اطلاع آنرا به دیگران منتقل کرده اند. از اینرو در دسترس بودن چنین کیت‌هایی می تواند فرد را از بیماری خود آگاه کرده و با رعایت فاصله گذاری به قطع زنجیره شیوع کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    این کیت اشخیص نیست فقط ابزار نمونه کیری‌و نگهداری موقت از نمونه‌ست

مطالب پیشنهادی