ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولد نوزاد مبتلا به کرونا؛ احتمال انتقال کووید-۱۹ از طریق رحم وجود دارد

پزشکان اعلام کرده‌اند که احتمالا یک جنین کانادایی در رحم مادر خود به ویروس کرونا مبتلا شده. تست کووید-۱۹ این نوزاد یک و هفت روز پس از تولد مثبت بوده است. این نوزاد قبل از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

پزشکان اعلام کرده‌اند که احتمالا یک جنین کانادایی در رحم مادر خود به ویروس کرونا مبتلا شده. تست کووید-۱۹ این نوزاد یک و هفت روز پس از تولد مثبت بوده است.

این نوزاد قبل از زمان عادی به دنیا آمده اما وزن مناسبی دارد و با وجود اینکه به ویروس کرونا مبتلا شده، علائم کووید-۱۹ را از خود نشان نمی‌دهد. بر اساس تحقیقی که در ژورنال Canadian Medical Association منتشر شده، این مورد احتمالا نشان‌دهنده ابتلای مادرزادی به عفونت SARS-CoV-2 است.

تیمی که وظیفه انجام این تحقیق را برعهده داشته، خبر از این موضوع داده که مطالعات گذشته از چین ابتلای نوزادان به کرونا توسط مادرشان را تایید کرده بودند، اما در این تحقیقات به نحوه انتقال این بیماری به نوزادان اشاره‌ای نشده. این احتمال وجود دارد که نوزاد در رحم به بیماری مبتلا شده و یا توسط شیر دادن این بیماری به نوزاد سرایت کرده باشد.

در تحقیق جدید یک مادر ۴۰ ساله با علائم کرونا مانند بدن درد، خستگی، سرفه‌های خشک و تب برای بدنیا آوردن پسر خود به بیمارستان مراجعه می‌کند. این بیمار خوشبختانه به دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیازی نداشت و نوزاد بدنیا آمده نیز بی‌نیاز از دستگاه‌های کمک تنفسی بود. با وجود اینکه نوزاد سالم است، اما نمونه‌برداری از بینی آن یک روز و هفت روز پس از تولد وجود ویروس کرونا در بدنش را تایید کرد.

ویروس کرونا

در حالی که امکان تایید ابتلای جنین به کووید-۱۹ در رحم مادر وجود ندارد، تیم این تحقیق اعلام کرده که عملکرد سیستم ایمنی بدن مادر کاهش پیدا کرده که همین موضوع نوزاد را در معرض خطر قرار داده است. این تیم اعتقاد دارد که ابتلای این پسر توسط جفت جنین صورت گرفته و بر اساس گفته برخی متخصصان، این تحقیق می‌تواند نشان‌دهنده ابتلای اولین نوزاد به ویروس کرونا در رحم مادر و توسط جفت جنین باشد.

کووید-۱۹ اغلب به دستگاه تنفسی حمله می‌کند، اما این بیماری عوارض زیادی دارد و می‌تواند اندام‌های مختلف حتی رحم را مورد حمله قرار دهد. در صورتی که ابتلای نوزادان به کرونا در رحم تایید شود، بیمارستان‌ها نوزادان را پس از تولد مورد آزمایش قرار می‌دهند، البته انتظار نمی‌رود با پدیده رایجی روبه‌رو باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی