ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

درخواست چین از آمریکا: سرکوب غیر منطقی هواوی را متوقف کنید

ایالات متحده آمریکا و چین در حال جنگ تجاری هستند و یکی از قربانیان بزرگ این جنگ، شرکت هواوی است. محدودیت‌های این برند تا یکسال دیگر تمدید شده و شرکت‌های خارجی که در فرایند تولید ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۲

ایالات متحده آمریکا و چین در حال جنگ تجاری هستند و یکی از قربانیان بزرگ این جنگ، شرکت هواوی است. محدودیت‌های این برند تا یکسال دیگر تمدید شده و شرکت‌های خارجی که در فرایند تولید خود از نرم افزار یا سخت افزارهای آمریکایی استفاده می کنند، برای فروش تراشه به هواوی باید مجوز دریافت کنند. حالا وزارت خارجه چین از آمریکا درخواست کرده که سرکوب غیر منطقی هواوی را متوقف کند.

دولت ترامپ با قانون جدید خود مانع از تامین تراشه‌های موردنیاز شرکت‌های تجهیزات مخابراتی مانند هواوی می‌شود و البته چین اعلام کرده بدنبال تلافی کردن است که این موضوع می‌تواند ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده تجهیزات ساخت تراشه را کاهش دهد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای برای پاسخ به سوال رویترز مبنی بر اقدامات تلافی جویانه علیه ایالات متحده آمریکا، اعلام کرده که به صورت کامل از حقوق قانونی شرکت‌های خود دفاع می‌کند. روزنامه چینی «Global Times» روز شنبه از زبان یکی از منابع نزدیک به دولت چین نوشت که دولت پکن بدنبال اقدامات تلافی‌جویانه علیه شرکت‌های آمریکایی و قرار دادن آن‌ها در لیست «شرکت‌های غیرقابل اعتماد» است که این موضوع به معنای تحریم شرکت‌هایی مانند اپل، سیسکو و کوالکام خواهد بود.

هواوی

به گفته این نشریه، چین شاید خرید هواپیماهای بوئینگ را نیز متوقف کند. در صورتی که آمریکا شرکت‌های تولیدکننده تراشه مانند TSMC را مجبور به توقف فروش چیپست به شرکت هواوی کند، چین برای محافظت از حقوق خود اقدامات متقابل انجام می‌دهد.

در حالی که چین و آمریکا چندین ماه پیش یک قرارداد تجاری امضا کردند، تنش میان دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده. علاوه بر فشار دولت ایالات متحده آمریکا روی هواوی، هیئت مدیره صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی فدرال این کشور که روی میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی نظارت دارد، اعلام کرده برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های چینی را برای مدت نامعلومی به تاخیر می‌اندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    تا هواووی باشه دیگه ازین چیز خوریا نکنه - حالم از هر چی چین و لوازم چینی بهم میخوره

  • مهدی
    مهدی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    امیدوارم روز به روز افول چین رو شاهدش باشیم چون این کمونیست ها نشون دادن جنبه و لیاقت قدرت رو ندارن

  • محمد رضا. حلاجیان.
    محمد رضا. حلاجیان. | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چرا ایرانیان را ترامپ تحریم کرده بود

مطالب پیشنهادی